linux wilt niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over wat voor laptop hebben we het eigenlijk?

Heb jij ook een hybride gfx kaart?
lspci geeft dan:
01:05.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RS780M/RS780MN [Radeon HD 3200 Graphics]
02:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Mobility Radeon HD 3650

Ik lees eea op het internet over (asus) laptops die:
The hybrid graphics spec requires that the SBIOS include the ability to select "integrated", "discrete" or "switchable" graphics, so that OSes other than Windows will work.

There seem to be a few models which didn't follow the spec and therefore don't work with the Linux drivers. It's not a bug, but it is a problem for people who buy those laptops and expect to run something other than Windows on them.

I'm trying to compile a list of offending laptop models to see if there is anything we can do in the driver, assuming we can't get the mfgs to update the BIOS and include the proper selection options.

EDIT - when I was looking around at other sites to see if anyone had found switching options in the M51TA bios I kept running into your posts on those sites as well. Alex pushed some changes into the radeon driver recently which are not directly targeting this problem but might help - can you try the radeon driver from git master and see if that works for you ?

Laatst bewerkt:
toshiba a350-280 met een HD 3650

en die code in je vorige post werkt niet :S die eerste wel, de 2e niet

Laatst bewerkt:
Ik had gisteravond nog een oudere versie van de fglrx driver geinstalleerd bij je.
Deze gaf volgens ge Xorg log files geen fouten, bijft de vraag: geeft hij dan ook beeld?

Yo, ligt xorg dwars?
Het is misschien geen slecht idee om de
/etc/X11/xorg.conf
en de
/var/log/Xorg.n.log (de nieuwste in de directory)
file eens te posten. Ik zou trouwens bij problemen afstappen van de fglrx driver en in eerste fase het ding proberen aan de praat te krijgen met de radeonhd driver, die is iets gebruiksvriendelijker maar heeft geen 3D support.

Het eenvoudigste bij grafische problemen is je Linux in textmode laten op te starten en van daaruit proberen je xorg aan de praat te krijgen. Je hebt dan redelijk wat tools om uit te zoeken wat er fout gaat.

Het gaat om de ati hd3650, die door de radeonhd driver niet ondersteund wordt.
En een recente versie van de fglrx driver loopt er op een vage foutmelding uit.

En de radeonhd driver heeft bij mij (ATI radeon xpress 1250) wel 3D support, alleen moet je die expliciet in xorg.conf aanzetten omdat die niet stable geacht wordt.

Oei inderdaad die zit er niet tussen :o. pfff 'k heb zelf redelijk wat last gehad om de fglrx aan de praat te krijgen voor mijn HD4870. Na de upgrade naar Suse11.2 ben ik met plezier op de radeonhd driver blijven werken:rolleyes: Ik was er trouwens van overtuigd dat die geen 3D ondersteunde, dank je voor de tip ga ik eens proberen.:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan