Linux?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colin

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Nou is dit misschien een zinloze topic, maar hier komt ie.

Ik ben dus een totale Newb op dit gebied, maar ik heb goede dingen gehoord over linux en ik wil eigenlijk wel een keer van die ***** windows af.

Nu is hier ook wel een topic met documentatie over linux, maar toen ik dat zag was ik helemaal in de war, omdat ik geen een van die termen ken. Ik wil gewoon eens iets anders dan windows, iets dat ook gratis is. Hierbij wil ik alleen wel weten hoe dat dan zit met firewalls, virusscanners, games en gewone programma's. Werken die gewoon allemaal op Linux en heb ik het wel alemaal nodig etc.

Is er iemand die me dit heel kort kan uitleggen of me een link kan geven waar dit allemaal in staat?
Hierbij moet ik wel zeggen dat ik momenteel heel erg problemen heb met (volgens mij) Internet Explorer, waardoor ik heel veel sites niet kan zien. En ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om AL die links in die ene topic af te gaan...

ps
Google is een van de sites die ik niet kan zien, dus kom mij aub niet vertellen dat ik gewoon "linux" ofzo moet intypen op google.nl of google.com

Linux en firewall: Linux heeft een betere beveiliging tegen indringers van buitenaf dan Windows. een apart programma is daarvoor niet nodig (mits goed geconfigureerd).
Virusprogramma: De meeste virussen woerden ontworpen voor Windows. Deze kunnen geen schade aanrichten op Linux systemen.
Games: De meeste games zullen niet draaien onder Linux, tenzij ze daarvoor ontwikkeld zjin. Sommigen worden omgezet (geport) naar Lniux, zoals UT, maar dat zijn er maar weinig. Meer informatie hierover op linuxgames.com.
Gewone programma's: De meeste Microsoft programma's werken niet onder Linux. Er is wel een emulator (wine) maar dat werkt niet altijd.
Voor deze programma's zijn vaak hele goede gratis alternatieven (soms zelfs betere), zoals OpenOffice (ipv MS Office) en The Gimp (beeldbewerking).

IE

Welke versie gebruik je in vredes naam,

IE 6 met de nodige updates van MS doet het goed.

Daarnaast zijn er meerdere gratis browsers, zie andere threads in Helpmij.

In het kort, je zult alles opnieuw moeten leren, maar gelukkig komt veel herkenbaar terug.

Succes,

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan