Linux?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ubuntu is op dit moment de populairste linux distro. probeer wat meer te vertellen over je verwachtingen. 'voor bedrijf/eigen gebruik' is op zijn minst nogal ruim omschreven.

Daarnaast is je niveau van Kennis van Linux een erg belangrijk punt. hoe snel je dat soort zaken eigen maakt en hoevel zin je er in hebt om je Linux eigen te maken.

Linux is namelijk alleen de "kernel".
De verschillende distributies die er bestaan hebben allen hun voordelen en nadelen.
De genoemde Ubuntu is een "makkelijke" distributie die je veel uit handen neemt qua configuratie en installatie. Dat is ook de reden waarom die veel geadviseerd word.

Maar in theorie is het mogelijk om elke distributie te gebruiken aangezien ze allen dezelfde basis (linux kernel) gebruiken maar het is dus afhankelijk van je kennis/zin en leersnelheid of je het gaat redden.

nouw ik wil graag linux uit gaan proberen en zien of het beter te gebuiken is als windows xp

Maar voor Bedrijf is voor een project (ik en nog iemand anders op school, moeten we een bedrijf een grote overstrap laten maken van windows 2000 naar linux .......

mvg Mathijs Koevoets

Voor jezelf zou ik dan proberen met een (k)ubuntu

Voor het project zul je eerst moeten gaan inventariseren wat de wensen zijn van het bedrijf. en daarna naar commerciele linux distros gaan kijken met ondersteunings contracten en dergelijke. Na het project zal er namelijk ook een beheerclub jou project over moeten kunnen nemen en dan is een servicecaontract wel zo handig.

Voor veel Linux gebruik, en als je veel opties op een Windows achtige manier wil hebben;

openSUSE! I Like It!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan