linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekky29

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 jan 2004
wie weet er een goede linux voor een pentium 3 ram weet ik niet :)

Wat wil je met Linux gaan doen? Als je een uitgebreide desktop wil gebruiken dan kun je kiezen voor Ubuntu varianten als Xubuntu. Ga je het alleen gebruiken als server, dus zonder desktopmogelijkheden, dan kun je elke server-variant wel gebruiken.

is voor een desktop wil wel als het kan een mooie desktop :)

Ubuntu is makkelijk in het gebruik, maar of een Pentium III daar geschikt voor is durf ik niet te zeggen. Dit hangt sowieso af van de snelheid van de processor en de hoeveelheid beschikbare geheugen. Of Xubuntu 'mooi' is weet ik niet.

Als je de ISO van Ubuntu download en brandt op een schijfje dan kun je booten (opstarten) vanaf de CD-rom en testen of het wat voor je is.

Als je de ISO van Ubuntu download en brandt op een schijfje dan kun je booten (opstarten) vanaf de CD-rom en testen of het wat voor je is.
Dit kan overigens met de meeste linux distributies. Maar, hou er wel rekening mee dat de prestaties van zo' n live CD altijd minder zullen zijn dan die van een geinstalleerd bestuuringssysteem.

heb net in de bios gekeken en het is een pentium 3 866/133 Mhz
met 256 ram :)

Ik zou zelf voor een kale debian installatie gaan met lxde als desktop. Die is lekker licht.
Maar als je wat minder linux ervaring hebt kan je ook xubuntu nemen. Dan krijg je de xfce4 desktop en die is ook wel redelijk licht en zeker wel mooi (al is dat een kwestie van smaak).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan