liquid koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderisbestok

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Hallo,

Ik zit erover na te denken om misschien mijn pc te koelen met koelvloeistof. Ik ben beniewd hoe.ingewikkeld dit is, wat je er voor nodig hebt en vooral hoe duur het is. Mijn behuizing is al gemaakt voor liquid koeling.

Gr Sander Hansen

Uiteraard heb ik al op google gezocht, er stond inderdaad aardig wat op, maar heel veel verschillende dingen daardoor weet ik echt niet wat goed of slecht is. En daarom ben ik hier op dit forum.

Dit zijn mijn specs:

Amd Phenom II X6
ATI Radeon HD 5770
4gb werkgeheugen

als je nog meer nodig heb vraag t!

Die website ziet er goed uit, maar is het genoeg om alleen je prossesor te koelen?

Gr Sander

Ja, dat gaat passen op jouw processor, en deze is genoeg voor je processor. Hiermee krijg je hem wel koud, maar iets zwakjes om meerdere componenten te koelen.

Laatst bewerkt:
Hou er rekening mee dat als je je videokaart ook wilt waterkoelen er bijna geen fullcover waterblokken voor de HD5770 zijn.

Verder mis ik nog wat info:

Welke behuizing heb je?

Welke onderdelen wil je gaan koelen (je geheugen en hardeschijven met waterkoelen kan, maar is compleet nutteloos). Bijvoorbeeld je processor, moederbord, videokaart, of alleen de processor?

Wat is je budget?

Ik heb deze behuizing de groen/rode, zitten ingebouwde gaten in ofzo.

Qua onderdelen heb ik geen flauw idee, wat adviseer jij? Als je al zegt dat de videokaart lastig word is misschien alleen de procesoor het best.

En een budget maakt niet uit, ik wil gewoon weten hoe duur het dus. Het liefst zo goedkoopmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan