Het is zoals Tha Devil zegt idd niet mogelijk om een <option> typbaar te maken, maar je kan natuurlijk altijd de <option> vervangen voor een <input> veld via javascript.
Ik heb ff voor je iets in elkaar gebouwt, maar ik kan geen javascript dus het ziet er waarschijnlijk niet uit:
HTML:
<form name="het_formulier">
<div id="velda" onkeydown="document.getElementById('velda').style.display='none'; document.getElementById('veldb').style.display='block'; document.het_formulier.c.focus();"><select><option>1</option><option>2</option></select></div>
<div id="veldb" ondblclick="document.getElementById('veldb').style.display='none'; document.getElementById('velda').style.display='block';"><input id="c" /></div>
</form>
Ik zal ff dit stukje html/javascript proberen uit te leggen:
Eerst open je het formulier, geef deze tag een naam mee (heb je later nog nodig)
Hierna open je een divje waarin je de neerzet waarin hij je plaatsnamen uit de db haalt en in een <select> neerzet.
In deze div zet je een optie "onkeydown". Dit houd in dat als je dat veld geselecteerd hebt en je drukt op een toets hij de actie uitvoert. Bij de actie erachter zet je 3 dingen neer:
document.getElementById('velda').style.display='none'; <- dit zorgt dat het divje velda niet meer zichtbaar is
document.getElementById('veldb').style.display='block'; <- dit zorgt dat het divje veldb zichtbaar wordt
document.het_formulier.c.focus(); <- dit zet de focus (het kinipperende dingetje) op de <input>. (het_formulier = de naam van dit formulier, dus degene die je boven hebt moeten opgeven) (de "c" staat voor het veld waar de focus op moet komen te staan, in dit geval "c" genaamd)
In het andere divje zet je het <input> veld neer. Hierbij geef je ook de optie ondblclick aan in het divje. Dit zorgt ervoor dat als je 2x klikt op het veld hij de code erachter uitvoert. In deze code laat je hem weer de andere div zien en deze verbergen.
Dit is natuurlijk niet echt een nette oplossing, en ik weet ook niet of het lekker gaat werken, maar het is tenminste een oplossing.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
ticom/timothy de vries