Opgelost List onderdelen access database

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

FatalCrawdad586

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2017
Goede middag,

Ik heb een ietwat speciale vraag. Ik, heb een access database aangemaakt bestaande uit een aantal tabellen, queries, formulieren, rapporten en macro's.

Hoe kan ik een lijst van deze elementen genereren en exporteren naar word, Excel of PDF?

Dank voor een oplossing (indien mogelijk)

Dat zit keurig in Access ingebakken in het menu <Hulpmiddelen voor databases> onder de knop <Databasedocumentatie>. Wel goed opletten wat je allemaal laat documenteren, want je kan een berg nutteloze informatie genereren op die manier :).

Als je met de rechtermuisknop op bijvoorbeeld een tabel klikt kun je naar een willekeurig format exporteren.

@wwerf: dat lijkt mij niet wat TS bedoelt. Het gaat niet om de data, maar om de structuur. Vandaar dat mijn antwoord correct is, en dat van jou niet.

Bedankt voor de feedback.
Vrees dat mijn vraag voor wat verwarring heeft gezorgd. De oplossing van OctaFish, hoewel geapprecieerd, kende ik al. Was trouwens het eerste dat ik geprobeerd heb.
Probleem is dat ik dan, zoals gezegd, een ellenlang document heb waarvan ik alleen de namen van de verschillende structuren nodig heb. Dat betekent eindeloos wissen.

Wat ik eigenlijk zoek, is gewoon een lijst van de namen van de verschillende structuren, geen details.

Voorbeeld:
Factuur
Factuurdetail
Menu1
Menu2
Menu3
....
....

Hopelijk bestaat er een simpele oplossing.

Alvast bedankt

Ik heb even geen tijd om het zelf uit te proberen, maar HIER vind je mogelijkheid om de namen van de objecten te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan