• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

listbox alfabetisch sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0219

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2017
goedemorgen allemaal,

Ik ben weer tegen iets aangelopen waar ik niet alleen uitkom. Ik laat momenteel me listbox vullen uit een tabel d.m.v. LSTBXCPdata.List = Sheets("Aanvragers").ListObjects(2).DataBodyRange.Value

Nou zou ik graag willen dat de gegevens in me listbox worden gesorteerd op alfabetisch volgorde op kolom 3 ( is namelijk de achternaam ).
Kan iemand mij hierbij helpen??

alvast hartelijk dank voor de antwoorden.

Waarom sorteer je dan niet je Table op die achernamen vóórdat je die gaat inladen in je Listbox???

en hoe zou ik dat moeten realiseren? ik ben helaas nog niet zo'n excel gigant :(

Bv. zo.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Jaaa dankjewel HSV :thumb::thumb:

ff een andere vraag tussendoor... hoe groot kan ik een binair bestand maximaal maken?? of wat is aan te raden?? 1 bestand maken en alles laten opslaan naar externe bestanden en de benodigde gegevens laten importeren?? Ik ben namelijk bang dat het bestand te groot als ik alles erin laat opslaan (magazijn voorraad, offertes, uitgave materialen enz ) wordt en vast gaat lopen.... :(:(

Ik heb echt geen idee hoe groot.
Een .xlsb is al een zip t.o.v. een .xlsm.

Nog een kleine verbetering voor je code die alles terugzet in de beginstand i.p.v. sorteren op xldescending.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Dim sn
With Sheets(1).ListObjects(1)
  sn = .DataBodyRange.Value
  .Range.Sort .Range(1, 3), 1, , , , , , xlYes
    ListBox1.List = .DataBodyRange.Value
  .DataBodyRange.Value = sn
End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.