listbox filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snabugje

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Hallo beste experts,

Ik wil graag een listbox filteren, maar ik heb geen idee hoe dit mogelijk is en of die uberhaupt mogelijk is :confused:

ik wil m.b.v. een letter uit het alfabet een listbox filteren.
de listbox ziet er als volgt uit:

-ContactID
(afhankelijke kolom en verborgen)

-Achternaam
(hier moet op gefilterd worden)

- bedrijf

Dus als ik op `B´ klik mogen alleen de achternamen die met een `B` beginnen in de listbox voorkomen.

Plz... wie kan mij een antwoord geven??

Alvast bedankt!!
snabugje

Warrom, hoezo.
Wat is het probleem dat, als je een B invoert in de combobox, je naar het eerste item dat met een B begint gaat ? Wat is de 'verbetering' als A en C t/m Z worden weggefilterd ?

Hallo, bedankt voor de reactie,

Ik probeer dit voor elkaar te krijgen om dat in mijn listbox meer dan 300 contacten staan.
En omdat je niet van alle namen weet hoe je ze schrijft is het makkelijk om alleen de eerste letter aan te klikken. Zo heb je een beter overzicht.

Wat ik beschrijf is dan ook maar één voorbeeld. Verder wil ik ook op functies, afdelingen, bedrijven etc. gaan filteren.
maar dan moet ik wel eerst weten hoe je een listbox kan filteren met een keuze uit een andere lijst of knop.

snabugje

Als je een combobox instelt als dropdownlist (Style) doet ie precies wat je wil: type een B en het eerste item met een B wordt getoond. enz.

hallo snb,

Dit wit ik al van een combobox. :)
Maar ik zou ook graag willen filteren op t tweede kolom in mijn listbox (bedrijf); dus wanneer iemand in een tekstvak een bedrijf intypt dat dan in de listbox alleen nog de desbetreffende bedrijven staan.
En hoe ik dit voor elkaar moet krijgen weet ik niet. :confused:

Daarom ook mijn vraag hier of het mogelijk is om een listbox te filteren en zoja, hoe?

mvg
Snabugje

Is er niemand die mij kan helpen?
-----
PLZ? iemand?

Laatst bewerkt:
Is er echt niet iemand die mij kan/wil helpen?

ik zit nog steeds met dezelfde vraag :(

Snabugje,

Doe eens een voorbeeld bestandje met eventuele code die je al heb.
Met daarin uitgelegd wat de bedoeling is.
Ik beloof niets maar wil wel even kijken of het mij lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan