Opgelost Listbox met verschillende kleuren die rijen onderscheid

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
152
Ik heb eerder een listbox voorbij zien komen waar rijen verschillende kleuren hadden.
Hiermee kan je rijen die extra aandacht nodig hebben laten opvallen.
Zit dit standaard in MS Access objecten of moet ik deze ergens downloaden?
Als iemand voorbeeld MS Access bestand heeft met deze listbox is dat helemaal ideaal.
 
Ik heb zoiets nooit gezien en bij mijn weten kan dat ook helemaal niet in een keuzelijst. Weet je zeker dat het een keuzelijst was? Het zou mij geen enkele moeite kosten om een doorlopend formulier te maken dat er krek zo uitziet als een keuzelijst… In een (doorlopend) formulier kun je dat namelijk wél bouwen, bijvoorbeeld met Voorwaardelijke Opmaak.
 
Goedemorgen Octafish, ik bedoel een listbox en geen keuzelijst. Ik begrijp je punt om even een subform te maken en deze te laten gedragen als een listbox maar het zou ook goed mogelijk kunnen zijn dat ik dacht een listbox te zien maar dat het formulier was. Ook weet ik als jij dit niet weet dat ik mijn zoektocht kan staken ,-) Bedoel dit als compliment.
 
En keuzelijst maakte ik een foutje met keuzelijst met invoervak, het is nog te vroeg kennelijk ,-)
 
Klopt; ik zat je vorige bericht te lezen en wou al gaan citeren dat een 'listbox' voor de Engelsen is wat een 'keuzelijst' voor ons is :). Overigens verandert dat niets aan mijn antwoord. Al kun je natuurlijk zélf een keuzelijst (met invoervak) uitvinden die het wél kan. Dat je in je vraag beweert dat je het eerder een keer voorbij hebt zien komen, doet mij smachten naar jouw drankkast, daar moet goed spul in staan :D.
 
Terug
Bovenaan Onderaan