Listbox userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nerdje82

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2016
Hallo,

Vraag : "Ik wil via een combobox een listboxvullen. Dit met een datasource die steeds groter wordt. Als er een waarde is gevonden die matcht met de combobox moet hij deze hele rij ( die bestaat uit 6 kolommen) laten zien in de listbox"?
Dit kunnen dus meerder rijen/kolommen worden

de combobox bevat een datum

De database heeft in kolom 4(D) allemaal datum's staan vind hij een match dan deze rij laten zien in listbox

wie kan mij helpen ?

Zonder voorbeeldbestand maar iets uit een bestandje die ik nog open had staan. Met de datum in kolom A

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
  With ListBox1
    .List = Blad2.ListObjects(1).DataBodyRange.Value
    For j = .ListCount - 1 To 0 Step -1
      If .List(j, 0) <> CDate(ComboBox1) Then .RemoveItem (j)
    Next j
  End With
End Sub

met bestandje

Bekijk bijlage bestandje.xlsm

Sorry hierbij heb ik een bestandje bijgevoegd met de principes die ik wil bereiken. I.v.m. werkgerelateerde beveiliging mag de echte werkmap niet delen.

Kunnen jullie mij van A tot Z even begeleiden......

Op blad 1 bevat wat data deze wordt iedere dag leeggemaakt en bewaard in een grote database in blad 3.
Omdat de database erg groot wordt en er meedere zelfde waardes (datums gevonden) kunnen worden gevonden. Wil ik deze in een listbox laten verschijnen ( zie het userform) Ik wil zoeken op datum en dan de bij passende gegevens die in de kolommen ernaast staan zien.

Wat moet ik hiervoor allemaal doen ?? ik heb nog nooit met listboxen gewerkt ...... graag jullie expertise

thx

Om je van A to Z te begeleiden ben je hier verkeerd. De basis heb ik al gegeven in #3 en dan zal het toch wat zelfstudie worden.

In het voorbeeldje krijg je alleen data als je 28-01-2017 selecteert. Wat verder de bedoeling is ontgaat mij.

Bijlagen

Andere manier,

Typ maar een stukje datum in.
De hamvraag is: wat moet er met de gevonden resultaten gebeuren?

Kunnen jullie mij van A tot Z even begeleiden......
Als je dan toch wat hulp nodig hebt blijf je beter online zodanig dat je kort op de bal kan spelen.;)

Bijlagen

V&A en dotchie Jack bedankt voor jullie reacties....

V&A bedankt voor je opzetje, zelfstudie ben ik hard mee bezig :-)
Dochtiejack ik ben nu aan het einde van mijn werkdag en ga vanavond met jou bestand aan de slag om alles even te ontleden
De bedoeling is dat gevonden bestanden ik weer in een actuele database kan terug zetten wanneer dit nodig zal zijn.

ik ga er even mee aan de slag bedankt voor nu

Hallo mensen,

Ik ben aan het knutselen geweest en weer wat verder gekomen maar ik heb jullie expertise nodig.

Ergens gaat er iets niet goed.

Op blad PB staat een knop voor het open van een userform
op dit userform kan je via een knop de listbox vullen, dubbel klik en ze komen in de textboxen terecht
Met de knop inschrijven wil ik ze op een formulier(blad schema) plaatsen. Op het formulier staan 2 koppen 1 met inkomsten en 1 met transport
In de knop inschrijven staat een formule die dit moet bewerkstelligen. Dit doet doet ie aan de hand van een if statement als er in textbox 8 inkomst staat plaats hij het bij het kopje inkomst en als er in textbox 8 transport staat plaats hij de gegevens onder het kopje transport.
Het selecteren van de 1e lege rij in het kopje inkomsten en transport gaat goed

Alleen hij overschrijft eerdere geplaatste gegevens. Hij vind de laatste rij maar overschrijft ook de eerder geplaatste gegevens .....waarom ??? wat staat er fout ik zie het even niet meer.

thx Bekijk bijlage helpmij.xlsm

Je begint steeds vanaf rij 7 gegevens weg te schrijven.

Code:
For ii = 7 To lrSC

Waarschijnlijk bedoel je zoiets
Code:
If Me.TextBox14.Text = "Inkomst" Then Sheets("Schema").Range("A27").End(xlUp).Offset(1).Resize(, 3) = Array(TextBox5, TextBox6, TextBox7)

IK dacht dat hij tot aan rij 7 zocht naar lege 1e rij dit vanaf A27 ??

Jou code doet wat ie moet doen top !!

Laatst bewerkt:
Dat was dan een goede gok. Breng structuur aan in deze chaos. Zowel de code als de indeling van de tabjes is onleesbaar en eigenlijk onbruikbaar om er iets zinnigs mee te doen. Is maar een mening;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan