Hoi Forumleden,
Ik heb een listbox weten te maken die alleen de rij (die de titel van een document bevat) laat zien als er in een bepaalde kolom "Not Checked yet!" staat. De bedoeling is om de nog niet gecheckte documenten via de ListBox weer te geven en te kunnen voorzien van een persoonsnaam die het document gecheckt heeft.
Voor een verduidelijking: dit heb ik voor elkaar gekregen door een ALS functie in kolom C
Kolom B is een rij waarin een persoonsnaam of Not Checked Yet! Staat.
Kolom A bevat de titel van het document
Als je nu kolom C weergeeft in een Listbox krijg je ook de lege cellen er tussen. Je zou deze kunnen aanklikken en dan alsnog een naam opgeven die dan is kolom B terecht komt. (dit mag niet en wil ik daarom uitsluiten). Daar heb ik als volgt een manier voor gevonden:
Hierdoor worden nu geen blanke cellen getoond in de listbox, alleen de documenten die nog gecheckt moeten worden. So far so good..
Alleen als ik nu zo'n "Not Checkt Yet!" document selecteer in de ListBox en die wil voorzien met een persoonsnaam die hem gecheckt heeft dan zet ie die naam niet in de juiste rij in sheet "Document list". Dat gebeurt met deze code:
Wat er fout gaat is dat de listbox telt hoeveel rijen hij heeft en doet alsof de eerste in de listBox ook de eerste in de "Document list" is. Dat hoeft niet zo te zijn want die kan al voorzien zijn van een persoonsnaam die hem reeds gecheckt heeft.
Hoe moet mijn code zijn om alleen de "not checkt yet!" documenten weer te geven. En die dan een juiste verwijzig maken naar de juiste rij in de sheet "Document List".?
Als iemand een manier weet, help mij asjeblieft uit de brand
Zit er spreekwoordelijk al 2 dagen in
Alvast bedankt!
Ik heb een listbox weten te maken die alleen de rij (die de titel van een document bevat) laat zien als er in een bepaalde kolom "Not Checked yet!" staat. De bedoeling is om de nog niet gecheckte documenten via de ListBox weer te geven en te kunnen voorzien van een persoonsnaam die het document gecheckt heeft.
Voor een verduidelijking: dit heb ik voor elkaar gekregen door een ALS functie in kolom C
Code:
=ALS(B2="Not Checked Yet!";A2;"")
Kolom B is een rij waarin een persoonsnaam of Not Checked Yet! Staat.
Kolom A bevat de titel van het document
Als je nu kolom C weergeeft in een Listbox krijg je ook de lege cellen er tussen. Je zou deze kunnen aanklikken en dan alsnog een naam opgeven die dan is kolom B terecht komt. (dit mag niet en wil ik daarom uitsluiten). Daar heb ik als volgt een manier voor gevonden:
Code:
For Each cell In ws.Range("unchecked") "Uncheckt is dus Kolom C
If cell.Value <> "" Then
lbdoclist.AddItem cell.Value
End If
Next cell
Hierdoor worden nu geen blanke cellen getoond in de listbox, alleen de documenten die nog gecheckt moeten worden. So far so good..
Alleen als ik nu zo'n "Not Checkt Yet!" document selecteer in de ListBox en die wil voorzien met een persoonsnaam die hem gecheckt heeft dan zet ie die naam niet in de juiste rij in sheet "Document list". Dat gebeurt met deze code:
Code:
i = lbdoclist.ListIndex + 1
With ThisWorkbook.Sheets("Document list")
.Rows.Cells(i + 1, 2).Value = Me.cbocheckedby.Value "de namen haalt ie uit een combobox btw
End With
Wat er fout gaat is dat de listbox telt hoeveel rijen hij heeft en doet alsof de eerste in de listBox ook de eerste in de "Document list" is. Dat hoeft niet zo te zijn want die kan al voorzien zijn van een persoonsnaam die hem reeds gecheckt heeft.
Hoe moet mijn code zijn om alleen de "not checkt yet!" documenten weer te geven. En die dan een juiste verwijzig maken naar de juiste rij in de sheet "Document List".?
Als iemand een manier weet, help mij asjeblieft uit de brand



Laatst bewerkt: