Listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rap261

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hoi,

Ik heb de volgende situatie:

Ik heb een combobox met onderwerpen. Wanneer men een onderwerp kiest verschijnen er opties in listbox1. Kiest men voor een ander onderwerp dan verschijnen er nieuwe opties in de listbox1. Tot zover werkt dit prima via een Followlink senario.

Naast listbox1 staat listbox2. Tussen de twee listboxen staan buttons waarmee je items van de ene listbox naar de andere kunt "verplaatsen" of "verwijderen".
Inmiddels weet ik ook hoe de tabellen en querys moet maken om bovengenoemde situatie te laten werken. Na wat oefeningen is me dit dan ook gelukt.

Waar ik nog wel mee zit is een combinatie van de twee. Dus: wanneer men kiest voor een onderwerp in de combobox dan verschijnen er opties in listbox1 die ik vervolgens met de Add en Remove buttons naar listbox2 kan verplaatsen.

Wie kan mij helpen dit te realiseren.
Bijgaand een voorbeeld van wat ik tot nu toe heb.

Bijlagen

Beste mensen,

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Ralph,

Dat gaat niet lukken. Je zult de lijsten moeten vullen met een query en niet met code. Als je de lijsten met query's, kun je ze verplaatsen van de ene lijst naar de andere lijst. Het verplaatsen geschiedt immers met het wijzigen van de deletecode van het voorbeeld en deze wijziging heb je niet voorhanden met het vullen ven de lijsten dmv code.

Charles,

Ik heb de code in de combo vervangen door een query/tabel. Wanneer ik nu de Combo open krijg ik dezelfde opties te zien als voorheen. Wel is m'n link naar de Listbox nu weg (vanwege de aanpassing)

Kun je me helpen de link te leggen?
Ik heb nog even gekeken op de DataPig site maar ik kom daar geen uitleg tegen voor mijn probleem. Wel kwam ik een koppeling van Combo naar Combo tegen maar na proberen is me dit niet gelukt

Graag je hulp indien mogelijk

Plaats maar even wat je nu hebt gemaakt, dan kijk ik er even naar. Kan wel vanavond of morgen worden.

Charles,

Hierbij het bestand.

Ik heb de situaties beschreven van wat ik tot nu toe heb kunnen doen en wat gelukt is.
Weet dat ik ondertussen verder ga met zoeken/oplossen van het probleem

Mijn dank is groot.

Bijlagen

Charles,

Ik weet niet of jij nog iets verder ben gekomen maar bij mij geen resultaat.
Waarschijnlijk moet ik hiervoor een SQL voor gaan opzetten en dat is voor mij weer totaal nieuw.

Mocht jij nog een tot een oplossing komen dan hoor ik het graag. Anders bedank ik je vriendelijk voor je hulp maar moet ik overgaan tot een alternatief gezien m'n deadline

Ik hoor graag van je

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan