• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Listboxen wisselen van data

Status
Niet open voor verdere reacties.

wacco

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Berichten
229
Hallo,
Ik heb een userform met daarop 2 listboxen, met hierin option velden (FmListStyleOption), en beide zijn multi select
In één listbox worden de mogelijke feestdagen weergegeven, komend van een lijst op een werkblad".
Nu zou ik graag willen, dat wanneer een mogelijke feestdag wordt aangevinkt, deze wordt weergegeven in de 2e listbox met geselecteerde feestdagen, en dat deze geslecteerde feestdagen op het werkblad "setup" vanaf cel C25 worden geplaatst.
En dat de feestdagen welke zijn geselecteerd niet meer worden weergegeven in de listbox met mogelijke feestdagen.
Er zou dus een soort van uitwisseling van data tussen 2 listboxen moeten ontstaan......is dit eigenlijk wel mogelijk???
Tevens zou de listbox met de geselcteerde feestdagen, dus een nieuwe lijst in een werkblad moeten aanleggen.

Zelfs nu ik dit terug lees, lijkt het erg ingewikkeld en moeilijk te begrijpen......vandaar een voorbeeldje bijgevoegd.\
Ben zelf al een tijdje aan het proberen, en aan het zoeken op internet.....heb wel stukjes gevonden (en gebruikt), maar niets kunnen vinden wat volledig voldeed.
Ik hoop dan ook dat hier een paar ExcelGuru's bereid zijn om hier naar te kijken.

Bij voorbaat dank,

Wacco
 

Bijlagen

  • Map2.xlsm
    26,3 KB · Weergaven: 24
Verbeteren??

Ik ben nog ff verder gaan zoeken, en ben nog iets tegen gekomen.
Het is niet precies wat ik wil, maar het voldoet voorlopig.
Ik kan nu in de eerste listbox een aantal keuzes maken, en deze worden op een werkblad geplaatst in een vooraf aangegeven range.
In de tweede listbox wordt deze range getoont.
Om deze tweede listbox leeg te maken is weer een andere knop aanwezig.

Het is volgens mij wel voor verbetering vatbaar, ik zou b.v. graag in de tweede listbox een keuzxe willen maken welke items te wissen.
Maar dat geeft volgens mij weer problemen op het werkblad, omdat daar lege cellen ontstaan.

Maar als iemand een verbetering heeft, dan hoor ik het graag......misschien is dit niet helemaal de manier om dit soort problemen op te lossen.

Aangepast bestand is bijgevoegd.

Gr,
 

Bijlagen

  • Map2.xlsm
    33,7 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan