• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Listobject aangemaakt, kolom verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peekhamer

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
List gemaakt, nu probeer ik direct daarna een kolom leeg te gooien maar dat wil niet lukken. Ik denk dat het komt omdat je na het aanmaken "LIstobjects(1)" of "Listobject("Bankmutaties")" zou moeten gebruiken of niet?

Na het maken van de list zijn het 3 probeersels van mij om dezelfde kolom weg te kunnen gooien, ze werken allemaal niet :D
Stukje van de code

Code:
    With .ListObjects
        .Add(xlSrcRange, Sheets("Transactions").Range("$A$1:V" & Sheets("Transactions").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row), , xlYes).Name = "Bankmutaties"
        .ListColumn("10").ClearContents
        .Range("Bankmutaties[[#All],[Kostensoort]]").ClearContents
        .[s1].EntireColumn.ClearContents
Wat moet het wel zijn?

Ja ik kan ook voordat ik de list maak de kolommen leeggooien... maar wil weten hoe je dit doet. heb al in de objectenbibliotheek zitten kijken bij databodyrange, listcolumn, listcolumns maar kom er niet uit.

Dat puntje weghalen voor Range("B...?

yep dat werkt, thanx. Maar is dat niet gek? Of opereer je nu ineens niet binnen de With... statement?

Uit het hoofd:
Code:
    With .ListObjects.Add(xlSrcRange, Sheets("Transactions").Range("$A$1:V" & Sheets("Transactions").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row), , xlYes)
        .Name = "Bankmutaties"
        .ListColumns(10).databodyrange.ClearContents

Laatst bewerkt:
Als de cursor in het gebied van de gegevens voor de tabel staat:

Code:
Sub M_snb()
   Sheet1.ListObjects.Add(1, , , 1).DataBodyRange.Columns(4).ClearContents
End Sub

Dat is hem niet helemaal, er is op dat moment nog geen tabel namelijk dus ik kan nog niet naar de namen verwijzen.

Ik probeer eigenlijk binnen
Code:
with activesheet
                with .listobjects
statement
te verwerken:
- maak tabel van de gegeven worksheetrange
- geef m vervolgens een naam
- delete vervolgens meerdere kolommen, die ik dan het liefst aanroep via de naam van de tabelkolom zodat de plaats waar deze staat er niet toe doet.

Kan dat uberhaupt op deze manier?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan