Lite on 851S brandt niet meer en speelt niet meer af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

De backupper

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
Ik heb met Roxio Easy CD/DVD creator 6, Nero Burning Rom 6.0 en Easy CD/DVD Burner (ready2Go) geprobeerd een DVD als CD te branden, maar dit lukt niet meer.

Bij Roxio stelt hij als default brander "None"en ik kan dit ook niet wijzigen. Nero ziet de Lite on wel en EASY CD/DVD Burner herkent hem ook.

Ook kan hij geen muziek CD meer afspelen. Ik weet niet of dat voorheen ook niet kon, want ik heb een aparte CD speler, dus dat vind ik geen probleem. Voorheen brandde mijn Litonnnetje als een zonnetje!

Ik heb via apparaatbeheer de installatie van de Lite on al ongedaan gemaakt en weer opgestart, ik heb de kast al opengemaakt en alle draden losgehaald en weer stevig aangedrukt, ik heb in apparaatbeheer de IDE ATA/ATAPI controllers verwijderd en het systeem weer opgestart, ik heb via regedit de upper en lower filters in de HKEY(etc) verwijderd. Ik heb de laatste firmware van LIte on. Ik heb de Engelse helpdesk van Lite on gemaild, maar antwoorden doen zij niet.

Als ik een DVD in de Liteon doe, begint hij wel te draaien en het gele lichtje knippert lieflijk, maar er gebeurt werkelijk verder niets. Erasen gaat niet. Disc info geeft niets aan.
Volgens mij is-ie niet stuk, maar verder kan ik het ook niet verklaren. Wie heeft de oplossing?

Laser schoonmaken moet ie wel open of met een cleancd (aanschaffen).Hopen dat ie dan werkt.

Bedankt voor je wel heel snelle reactie. Ik was al weer naar mijn werk gegaan.

Ik heb de lens schoongeblazen en alles weer aangesloten. Het enige wat nu voorbij is dat het geel/groene lichtje niet meer brandt, maar het ijselijk stil is geworden. Wel brandt dit lampje in het begin en volgens apparaatbeheer werkt de Lite on correct.

Ik heb net mijn andere CD brander op de plaats van de LIte on gezet en deze brandt als de brandweer(?). Dit houdt dus in dat alle bedrading goed is, maar de Lite on niet herkend wordt.

?????

Laatst bewerkt:
Nog altijd niet opgelost.

Op verzoek van de watchdog even het berichtje dat deze vraag nog niet is opgelost.

Hoi !

Tja, je moet het lensje niet schoonblazen, maar reinigen met een wattenstaafje met alcohol, of evt. een reinigings-CD.

Mijn ervaring is dat, vooral als er veel gerookt wordt, er een aanslag op het lensje ontstaat, die je echt niet wegblaast.

Helpt dat alles ook niet, ben ik bang dat je apparaat overleden is.

Greetz,

Harry.

Dag Harry,

Naast het schoonblazen ook al met alcohol schoongemaakt, maar dit hielp niet (helaas niet in mijn relaas). Toch nog even dit ...hoe maakt een schoonmaak CD schoon als de speler geen CD of DVD afspeelt?

Groetos en hoopt dat iemand hierop en reactie kan geven.

Tja, je moet het lensje niet schoonblazen, maar reinigen met een wattenstaafje met alcohol, of evt. een reinigings-CD.

Mijn ervaring is dat, vooral als er veel gerookt wordt, er een aanslag op het lensje ontstaat, die je echt niet wegblaast.

Helpt dat alles ook niet, ben ik bang dat je apparaat overleden is.

Greetz,

Harry.[/QUOTE]

Hoi !

Dan is het motortje toch stuk ?

Start ie ook niet op via Start - Uitvoeren - (CD-brander):\setup ?

Greetz,

Harry.

Dag Harrie,

Hoe je dat doet via uitvoeren; ik weet niet hoe je dit bedoelt, maar volgens mij is het motortje niet stuk, omdat de CD of DVD wel loeihard draait als ik plotseling eject.

Hoi !

Ga naar: Start -Uitvoeren - typ de letter van de drve, gevold door :\setup

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Als ik dit doe dan wordt gevraagd of ik een schijf of een ander geschikt medium in het station wil doen, terwijl er al een brandnieuw schijfje inzit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan