Lite-on met problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Heb op 2 pc's identieke LiteOn branders. Eentje geeft steeds problemen bij het zaak waar ik hem heb gekocht, maar volgens hun test is ie goed.
Heb ze daarom hier omgewisseld. Leek het eerst goed te doen, maar vanavond al 2 cd's mislukt bij het branden van een muziekCD.

Wat gegevens:
XP
Easy CD Creator versie 5.3.5.10

Eerst geprobeerd te branden met Soundstream, stopte na het 4e nummer.
Nogmaal geprobeerd met CD Creator, stopte na 12 sec.
Terwijl ik nog even in het prog klik slaat de pc helemaal uit. Kreeg bij het opstarten de bijgevoegde foutmelding.

Weet hier iemand iets over?
 
Werd ECDC erbij geleverd en is het de laatste versie ?
 
Nee, er zat Nero bij. Maar wij hadden die ECDC net en zijn gewend daarmee te werken.
Ik weet niet of versie 5.3.5.10 de laatste is?
 
Die foutmelding van ECDC daar kan ik niets mee (en ik zie ook niemand anders die het wel weet).
Misschien is het handig om ECDC te verwijderen en Nero te installeren om te kijken of het dan wel foutloos werkt. Welke versie van Nero heb je want Nero 6 heeft een heel mooi menu in het NL en kan niet fout gaan.
 
hier heb ik gekeken en er zijn dus inderdaad meer problemen mee. Wel heb ik dus de laatste versie.

Ik moet eens gaan zoeken naar die CD van Nero, ik meen 5.5 maar weet dat niet zeker. Wat ik wel weet is dat het een OEM versie is die alleen bij DIE brander gebruikt kon worden. Geen idee of er dan verder nog meer beperkingen aan zitten.

edit:
nu weet ik ook weer waarom ik Nero alweer gauw verwijderd heb en ben teruggegaan naar ECDC: het gebruik van RW's die waren gemaakt met DirectCD kon ik niet gebruiken met Nero (heette dat niet InCD?). Ben daardoor toen veel gegevens kwijtgeraakt en heb nogal wat RW's die zijn gemaakt met DirectCD.
 
Laatst bewerkt:
Als je interesse hebt in Nero 6.023 mag je mij een mailtje sturen.
 
Marianne

Is je probleem al verholpen ?

Kijk anders ook of de dma wel aanstaat van de lite-on

Ik werk trouwens ook liever met ecdc dan met nero , heb je nog gezocht naar een update voor ecdc.


groetjes Jac
 
Ben inmiddels overgeschakeld van ECDC naar Nero, en heb ondertussen 5 muziek cd's gebrand. Allemaal zonder problemen! Waarmee dus is vastgesteld dat de problemen toch in de software zaten en niet in de brander zelf.
Heb het er hier in de winkel ook nog even over gehad, ik had wel de laatste versie, maar mogelijk een conflict "ergens" met andere geinstalleerde software. Is moeilijk precies na te gaan.

Over het werken met Nero: ja, je moet er wel even aan wennen. Zitten een aantal opties in die me ècht niks zeggen. Dus daar moet je wel weer even wat tijd in steken inderdaad. Het is overigens ook wel een overzichtelijk programma om mee te werken!
Maar goed, eerder moest ik toch wel veel mislukte cd's weggooien, dus er ben er zo wel blij mee.


Overigens heb ik nog niet gecontroleerd of ik mijn RW's die bewerkt zijn met DirectCD nog wel goed leesbaar zijn. Zo niet, meld ik me hier weer.
Anders: probleem opgelost! (met dank aan Will)
 
Laatst bewerkt:
Weer een probleem opgelost.

Btw. De opties waar jij het over hebt zijn om video en films (DVD) te branden.
 
Het zijn ook de CD-rom opties waar ik niet zó van weet wat ze zijn. Heb ook nog steeds geen gebruikershandleiding op het www gevonden.

Mogelijk dat ik de opties hier eens noem en jij of iemand anders in een paar woorden aan kan geven wat de bedoeling ervan is?
  1. CD-rom (ISO) ?
  2. Audio-CD wijst voor zich
  3. Mixed mode CD ?
  4. CD extra ?
  5. CD kopie wijst zichzelf
  6. Video CD ?
  7. Super Video CD ?
  8. mini CD ?
  9. CD-rom opstartbaar ?
  10. CD-rom (hybride) ?
  11. CD-rom (UDF) ?
  12. CD-rom (UDF/ISO) ?
    [/list=1]
    en dan vraagt ie bij de verschillende opties ook nog of het een multi-sessie schijf moet worden, neem aan dat dat betekent of ie moet worden gesloten.

    Heb tot nu toe alleen 1 op 1 kopie en paar audio-CD's gemaakt.
 
  1. CD-rom (ISO) --> gewoon data branden dus voor bijv mp3's, divx film, mapje programma's enz.
  2. Audio-CD wijst voor zich
  3. Mixed mode CD --> data + audio
  4. CD extra ?
  5. CD kopie wijst zichzelf
  6. Video CD --> om een film in een standalone dvd speler te kunnen afspelen zie http://wintips.filmt.nl/ voor uitleg over het omvormen van films
  7. Super Video CD -->idem als video cd
  8. mini CD -->Volgens mij voor kleine cd-r van 8cm te branden een normale cd-r is 12 cm.
  9. CD-rom opstartbaar -->hierbij wordt er opstart software mee gebrand, waardoor je de pc met de gemaakte cd kan opstarten.
  10. CD-rom (hybride) ?
  11. CD-rom (UDF) ?
  12. CD-rom (UDF/ISO) ?
    [/list=1]
    De rest zou ik zo ook ff niet weten.
    Deze opties worden volgens mij ook weinig gebruikt.
    Multisessie is om later er nog wat bij te kunnen branden.
    Dit sluit je cd dus niet af.
    In de meeste gevallen kies je voor geen multisessie cd te maken.

    Hier vind je nog wat uitleg over Nero;
    How to guides Nero.
 
Ik denk net gelezen te hebben dat je jouw cd's gebrand met DirectCD, kunt recoveren mbv een proggie: BadcopyPro
http://www.jufsoft.com/

Ik heb niet gekeken of er een werkende trailversie verkrijgbaar is, maar misschien kun je die data zo terug halen?
 
Laatst bewerkt:
Ben weer even terug...

Vandaag pas gekeken naar die CD-RW's met backups. Ik kan ze prima openen, maar ik kan er geen bestanden af halen, bewerken of andere naar toe kopieren.

Ik heb ze dus nu teruggekopieerd naar de HD en wil die schijfjes opnieuw formatteren met Nero 6. Alleen: ik kan in het menu nergens InCD vinden....

Hoe krijg ik ze beschrijfbaar door/voor Nero?

EDIT:
heb hier een handleiding gevonden, maar staat het ook niet in beschreven.
http://www.webschool.be/downloads/Nero6QuickStart_nld.pdf
 
Laatst bewerkt:
Het probleem zit volgens mij in je temp folder. Probeer deze temp folder even leeg te maken en probeer het dan eventjes opnieuw.
 
Heb ik gedaan, blijft met de melding komen dat de bestanden op de CD-rom "alleen lezen" zijn.

Maar ik zal toch ook InCD moeten hebben om te kunnen formatteren...
Of zit dit verstopt in één van de andere opties binnen Nero?
 
Je kunt gewoon in de optie Extra (helemaal rechts) CD wissen gebruiken.
En volgens mij kun je INCD apart downloaden op www.nero.com
 
Dat is 'm!
Bedankt Will!

Zitten er bij die updates nog, waarvan je denkt dat ik die moet downloaden?
 
InCD 4100 krijg ik niet geinstalleerd, krijg de melding dat ik eerst een licentie voor Nero moet aanschaffen...(!), terwijl die gewoon goed werkt!

Geplaatst door Will-Well
Je kunt gewoon in de optie Extra (helemaal rechts) CD wissen gebruiken.
En volgens mij kun je INCD apart downloaden op www.nero.com

heb de schijf op deze manier nu maar gewist, maar als ik dubbelklik op het station geeft ie de melding:
"Station is niet toegankelijk.
Onjuiste functie."

Rechtsklikken geeft ook niet de optie om te formatteren.
Al met al: ik kom er niet uit.

Heb intussen ook van armoe geprobeerd om DirectCD weer terug te zetten, dat lukte maar die herkent geen toegankelijk station..., kan dus in het programma ook geen station aanklikken wat geformatteerd zou moeten worden. Heb deze er dus maar weer afgegooid.

Wie helpt mij hieruit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan