Live camera beelden op beamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxxxie

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2010
Hallo help-mijers!

Binnekort gaat een vriend van me een groot feest houden, aangezien het ons wel vet leek en realiseerbaar te maken had ik het volgende in gedachten,

We willen achter de DJ tafel een groot beamer scherm plaatsen, en dan met een camera live daarop te schijnen(dus live beelden vanaf een camera die midden in het publiek staat), mijn vraag is, kan dit met een huis-tuin en keuken camera?

Mvg,

Max

Laatst bewerkt:
Ja, dat kan wel met die 3 gele/rode/witte tulp connectors.. Het kan ook met een webcam, dat je die afspeelt op de beamer.

Hmm ik zou het toch bedraad doen.. Draadloos is altijd een gedoe om het goed te krijgen.

IP Camera

Het is inderdaad aan te raden om het bedraad te doen, aangezien voor draadloos meestal een heel netwerk aangelegd moet worden.

Het kan met een goedkope webcam/camera maar op het moment dat het beeld wordt uitvergroot op een beamer scherm zal het korrelig en niet een mooi beeld worden.

het is echter ook mogelijk om een IP Camera daarvoor te gebruiken. Dit kan draadloos, maar zoals boven beschreven zal dat lastiger op te zetten zijn. De meeste camera's zijn echter gewoon met kabels aan te sluiten. Ook de beeldkwaliteit van IP Camera's is aanzienlijk hoger dan normale webcams/camera's.

IP Camera's zijn er ook in elke prijscategorie te krijgen.

Koop gewoon een HD webcam van Logitech ofzo. Dan zet je die op de pc, en de pc op de beamer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan