live cd opstarten op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justme47

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Op mijn laptop (ACER 5630Z) zit Windows 7.

Het lukt mij niet om een live CD of DVD van bv Ubuntu 14.04 op te starten.
Het inlezen begint normaal maar na verloop van tijd gebeurt er niets meer en zit de laptop vast.

Ook heb ik geprobeerd om deze live CD via usb op te starten : hetzelfde resultaat.

Het opstarten van live CD's die kleiner dan 700 meg zijn gaat prima zowel via CD als usb.
Opstarten op een desktop lukt wel

Zelf denk ik dat het een bios probleem is

kunt u mij verder helpen?

Als je die doet via laptop te her-starten ( via her-start mode dus ) en gebeurt niets dan is bij jou in bios of opstart volgorde niet goed ingesteld oof die schijf niet echt botable is en daardoor je ook bij laptop dat niet lukt ..

De CD's en de usb stick zijn bootable en opstarten gaat prima op een andere pc. Ook de images >700meg starten via usb goed op de andere pc.

Kijk nu weer jij zelf zegt dat opstarten van CD's of USB op andere PC goed loopt, ( ? ) ..
Maar dat is dus niet geval met je PC war je ook voor nodig hebt, hoezo kijk je niet dan opstart volgorde in bios of goed ingesteld is misschien moet je toch op juiste volgorde daar toch instellen :(

Kijk even die screenshot met juiste opstart volgorde in bios :

29nxr0h.jpg
Maar als erste opstart je kan ook USB instellen ..:D

Laatst bewerkt:
Op de laptop is in de bios de opstartvolgorde:
CD, USB en dan de harde schijf.
Zoals gezegd starten CD's die kleiner zijn dan 700mb prima op op de laptop en ook op mijn desktop
In de opstartbare usb stick staan verschillende images.
De images die kleiner zijn dan 700 mb starten op de laptop probleemloos op.
De grotere images op de stick (bv Ubuntu 14.04) lopen op de laptop vast tijdensj het opstarten, terwijl deze op de desktop wel goed doorloopt.

:( Och jej Ubuntu 14.04 vanaf USB ? ...heb nog nooit gedaan :o
misschien is beter dat iemand anders nu met juiste tip hier helpen komt ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan