Live Mail account opvoeren in Windows Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

RutgerEibergen

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Sinds een paar dagen Vista in bezit en wil graag net zoals op XP in Outlook ook hier meerdere accounts in 1 programma aanhouden. Nu wil ik in Windows een Mail een Live Mail account toevoegen. Hotmail gaat tenslotte niet meer, dus maar een Live account aangemaakt.

Ik ga naar Extra, Account, toevoegen etc, maar dan vraagt het systeem om:

Het servertype voor inkomende e-mail (POP3): ??
Het servertype voor uitgaande e-mail (SMTP): ??

Waar haal ik die info vandaan? Simpelweg pop3.live.nl of smtp.live.nl werkt niet.

Dan krijg ik de melding: Kan de Host POP3.live.nl niet vinden etc.

Antwoord zal wel simpel zijn, maar goed, wie kan mij verder helpen?

Naar mijn weten heeft een live adres geen pop3 of smtp gegevens.
En kan dit dus niet via deze manier geimporteerd worden.

Kan maar zo zijn dat dat waar is, hoe kan ik dan dat extra mailadres opvoeren in Windows Mail?

live mail account

In live hotmail staat een helpfile over verbinden met outlook, misschien wordt je hier iets wijzer van

E-mailaccount

Mijn laptop is draadloos verbonden met een internetmodem. Op de laptop heb ik een e-mailaccount aangemaakt die helemaal gelijk is aan het account op mijn computer die met een kabel is verbonden met het internet. Als ik het e-mailaccount van mijn computer verwijder, blijft de mail dan wel doorgezonden naar de laptop? @Home stelt dat bij verwijdering van de oorspronkelijke account deze definitief verdwenen is, maar ik heb op de laptop toch een soortgelijk account aangemaakt?
Blijft overigens, ook bij gebruik van een router, de beveiliging van de oorspronkelijke computer zoals die was vóórdat ik een wireless laptop ging gebruiken?

Bij voorbaat dank voor een antwoord,
Pieter 2

Djoker64 mocht je de POP3- en SMTP-server van Live willen weten:

pop3.live.com
smtp.live.com

Dit is trouwens wel een hele oude thread.

Topics van 2007 zijn lang niet actueel meer en mogen met rust gelaten worden. Daarnaast is het niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic.

Deze sluit ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan