Live mail werkt niet meer in Outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kwikkert

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Op mijn laptop staat; Windows 10 met MS Office Professional Plus 2010.

In Outlook (dat gewoon bij het Officepakket 2010 is geleverd) behandel ik al mijn mailaccounts. Dat werkt nog steeds voor al mijn accounts, maar niet meer voor @live.nl.
Verzenden en ontvangen gaat niet meer. Wel via webmail van Outlook https://outlook.live.com

In Outlook 2010 krijg ik deze drie foutmeldingen;
1
Taak XXXXXX@live.nl rapporteert fout (0x8DE00005): Er is een fout opgetreden bij het synchroniseren van uw e-mailaccount. Controleer of uw account goed is geconfigureerd door uw e-mail eerst op het web te openen. Fout: 3219. Server. An error occured in looking up the user's information in mserv.
2
Taak XXXXXX@live.nl rapporteert fout (0x8004102A): Er is een fout opgetreden bij Verzenden/ontvangen. Er is een fout opgetreden bij het synchroniseren van uw maphiërarchie. Fout: 80041004.
3
Foutmelding Outlook.jpg

Wat ik al geprobeerd heb is; via het configuratiescherm MS Office Outlook Connector herstellen en laptop herstarten, zonder succes.
Daarna heb ik het MS Officepakket geheel hersteld en de laptop herstart. Allemaal zonder succes.

Als ik van een van mijn andere accounts een test verstuur naar mijn @live.nl, dan krijg ik onmiddellijk deze reactie.
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 20-6-2016 18:55

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

XXXXXXX@live.nl op 20-6-2016 18:55
Serverfout: 550 5.7.1 Unable to relay for XXXXXXXXX@live.nl

Wie kan mij helpen?

Groeten Piet

Laatst bewerkt:
Hallo Piet. Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar las laatst nog dit :confused: Misschien is dit bruikbaar. Wat een gedoe he.

http://www.seniorweb-leek.nl/ja/art...a-30-06-2016-niet-meer-met-microsoft-adressen

Probeer eens wat uit te vogelen.
Account provider wachtwoord: als je dat geeft, wordt het dan wel geaccepteerd en haalt WLM de mail op?
Hotmail: Ingevuld pop3.live.com , poort 995 , SSL/TSL beveiliging ?

Dat laatste in je regel bevalt me niet. Lees hier meer algemene informatie. Velen met hetzelfde probleem.

https://www.google.nl/#q=Serverfout:+550+5.7.1+Unable+to+relay

Laatst bewerkt:
Inderdaad zal de reden zijn dat je account is gemigreerd, en je (dus) de outlook connector niet meer kunt gebruiken.
Zie deze link, vanaf "Remove Outlook Connector Accounts" zodat je je @live.nl mailaccount opzet als een Microsoft Exchange account.

Tijs.

Inderdaad zal de reden zijn dat je account is gemigreerd, en je (dus) de outlook connector niet meer kunt gebruiken.
Zie deze link, vanaf "Remove Outlook Connector Accounts" zodat je je @live.nl mailaccount opzet als een Microsoft Exchange account.

Tijs.

Beste Manamana en Thijs,
Bedankt voor jullie poging om mij te helpen, maar ik kan er niets mee.
Het probleem is er dus nog steeds. Tot 12 juni heeft het perfect gewerkt, daarna niets meer.
Op 12 juni zat ik al twee weken op de camping. Ik dacht nog, "thuis werkt het misschien weer".
Ook thuis werkt @live.nl niet.
Groeten Piet

Tsja, als "mijn" instellingen voor een nieuw Microsoft Exchange mailaccount ("To remove and re-add the account in Outlook 2010 or Outlook 2007") niet werken dan houd het voor mij op.

Tijs.

Er rouleert een e-mail van Microsoft die adviseert update KB3093594 (www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=49486) te installeren. Het doel is om jou te laten overstappen naar de Mail app, het nadeel is echter dat hierna Windows Live Mail het niet meer doet. :( Installeer deze update dus niet! Is deze toch geïnstalleerd, ga dan naar het configuratiescherm, onderdeel Programma's en onderdelen en herstel Windows Live Mail via de vermelding Windows Essentials 2012. Proberen kun je het altijd.

Er rouleert een e-mail van Microsoft die adviseert update KB3093594 (www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=49486) te installeren. Het doel is om jou te laten overstappen naar de Mail app, het nadeel is echter dat hierna Windows Live Mail het niet meer doet. :( Installeer deze update dus niet! Is deze toch geïnstalleerd, ga dan naar het configuratiescherm, onderdeel Programma's en onderdelen en herstel Windows Live Mail via de vermelding Windows Essentials 2012. Proberen kun je het altijd.

Dan ben ik bang dat die update wel geïnstalleerd is!
Ik zie echter geen Windows Essentials 2012 staan.
Kijk ik op de juiste plaats?Configuratiescherm.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan