Live Messenger meldt niet automatisch aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

spuitje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2012
Hoewel ik 'automatisch aanmelden' wél heb aangevinkt, wordt er wél opgestart, maar niet automatisch aangemeld; ik moet steeds handmatig op <aanmelden> klikken om aan te melden; erg vervelend.
't ligt niet aan de virusscanner of de fire wall, dat heb ik al uitgeprobeerd (door die uit te zetten)
Wie kan mij helpen?

Heb ik allemaal al gedaan; onderdeel virusscanner en firewall staan ook in mijn vraag.
Bovendien wordt er in dit artikel veelal van uitgegaan dat er niet aangemeld kan worden; ik kan me echter prima aanmelden, alleen gebeurt dat niet automatisch; ik moet het handmatig doen.
Wie kan mij verder helpen?

Listig is dit. Deze proberen. Klik

Of deze.....Open internet explorer en ga naar extra en dan onderaan het uitklapmenu staat internet opties. Open de internet opties en ga dan naar de tab inhoud. Daar klik je bij automatisch aanvullen op de knop instellingen. Zorg dat het vakje is aangevinkt bij Wachtwoorden en Formulieren en sluit alles af met de ok knop.

Laatst bewerkt:
Uw nieuwe 'klik' is dezelfde als uw vorig antwoord. Heb ik allemaal al geprobeerd. Gebruik overigens geen proxy.
Wat betreft uw tip voor IE(9) <Extra><internet opties>tab 'inhoud': staat allemaal aangevinkt.
:-) Hoop dat u nog meer tips heeft. Deze laatste was een nieuwe voor mij, maar helpt niks.
Laat 't niet los a.u.b. Bij voorbaat dank

Ja oke probeer natuurlijk weer voor je. Een nieuwe install overwogen. Laatste versie of zo. klik

al denk ik niet dat dat iets brengt. :rolleyes:

Krijg je nog een of andere foutcode voorgeschoteld. Normaal gezien kan je op een pijltje klikken in het venster met de foutmelding om de foutcode naar voren te halen. :cool:

Vraagje? Wat gebruik je windows 7, vista of XP.

En of. Klik in anders in Windows 7 en Windows Vista op Starten. Typ Messenger in het zoekvak en klik vervolgens in de resultatenlijst op Messenger.

Of deze.

Klik in Windows XP op Start, Alle programma's en vervolgens in de lijst met resultaten op Messenger.

Klik in het vak Microsoft-account op een account en klik naast Mijn ID en wachtwoord onthouden op Niet onthouden.

Meld je vervolgens opnieuw aan bij Messenger.

Laatst bewerkt:
ik krijg geen foutcode en ik heb de nieuwste versie. heb zelfs ook juist een oudere versie geprobeerd (15 b.v.), maar dat hielp ook niks.
Ik zit op verschillende fora met dit probleem, ook op het Live MSN forum, maar jij bent tot op dit moment de enige die me tips geeft. bedankt daarvoor. en hou vol.
gr.

was je nog een antwoord schuldig. Ik heb Windows 7 64 bits en messenger 16.4.3503 (nederlands)

En lukt dit of was je daar al aan de slag geweest. Klik
ja, de aanmeldinstellingen staan volgens mij goedautomatisch aanmelden messenger.JPG

Heb je ook iets met hotmail. Klik
ja, je hebt, als je een Live ID aanmaakt met een eigen emailadres, automatisch ook een hotmail-account. daar kan je niet omheen. Maar ik gebruik dat niet. Voor email gebruik ik Outlook

Hallo Spuitje. Het is wat he. Bedenk me suf om je natuurlijk te helpen. :D

Maar is het misschien een idee om je hier aan te melden. Ik ga ervan uit dat je voorbeeld@outlook.com hebt. (slechts voorbeeld en bedacht me dit.)

Links op die foto zie je staan hotmail, Messenger en Skydrive. Dus misschien dat het zo moet. Aanmelden met je account.

Deze dingen maken deel uit van het totale pakket pakket skydrive. Heb je pas laatst een outlook.com mailadres aangemaakt.

Het vinkje aangemeld blijven daar lost misschien jou probleem op. Nou hoop ik dat dit het is. ;)

Spuitje.JPG

hoe kom ik in dat aanmeldscherm?
eerst messenger de-installeren?
wat is een outlook.com mailadres? je aanmelden met een eigen emailadres? ja.
wees eens wat duidelijker; snap er niet veel van.

denk dat ik je vraag begrijp. Inloggen met emailadres en wachtwoord had (heb) ik 'aangemeld blijven' inderdaad aangevikt
Heb bovendien IE explorer opnieuw de standaardinstellingen teruggezet. E.e.a. levert niks op. Meesenger komt bij opstarten niet verder dan het aanmeldscherm, zie bjlageautomatisch aanmelden messenger.JPG

http://www.outlook.com klik er op.

Daar zie je als je die aanklikt mijn voorbeeld. Ben je daar ooit geweest. In jou bericht met #12 zei je dat je outlook gebruikt.

je typte voor email gebruik ik outlook. Maar dat terzijde......

En inderdaad je kunt messenger verwijderen en opnieuw installeren.

Volg deze stappen om Windows Live Messenger en/of alle bijbehorende componenten te verwijderen:
Windows 7:
1. Druk op Start.
2. Typ in de search box appwiz.cpl en druk vervolgens op Enter.
3. Zoek het benodigde programma (in dit geval Windows Live Messenger) en druk rechtermuis knop op het programma en druk dan opwijzigen/verwijderen.

Windows Live Messenger download:
http://windows.microsoft.com/nl-BE/messenger/home

Heb ik allemaal al gedaan; ook op advies van microsoft, van wie ik nu eindelijk antwoord ontving op mijn vraag.
Heb nu al wel 3-4 keer alles van windowslive verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Heb zelfs (op advies van microsoft) in taakbeheer (processen) gecontroleerd of msnmsgr.exe en wlcomm.exe er niet meer in stonden. Daarna nieuwe installatie. zelfs gekozen voor volledig (dus niet alleen messenger)
Wat mij wel opvalt, is dat de instellingen in het aanmeldscherm als ook de instellingen van de opties (onder menu extra) allemaal hetzelfde staan als de eerder verwijderde versie. Kan dat betekenen dat niet alles werd verwijderd?
Helaas.....messenger start wel op, maar meldt nog steeds niet automatisch aan.
' t Ziet er nu zo langzamerhand wel hopeloos uit.
Ik ga dit nu ook even melden op de helpsite van microsoft.

Nou daar wordt je inderdaad niet goed van. Alles verwijderen dan maar en nieuwe install. Als administrator uitvoeren. Klikje.

Hebben ze dat niet laten weten dan. :(

heb je een 32 bits of 64 bits.

Laatst bewerkt:
Heb win 7 64 bits, Intel i7, SSD drive(C:) Er is maar één gebruiker (administrator)
Jouw 'klikje' werd me ook toegestuurd door Michel K. van answers.microsoft.com

Oke dat is dan erg leuk maar nu aan de slag dus. Je kun zien of je een 32 bits of 64 bits computer hebt.

Klik links onder, ga naar computer. Klik daar met de rechtmuisknop op computer. Klik dan op eigenschappen. Daar opent zich een scherm en daar staat bij of je een 32 bits of 64 bits hebt.

Voer dan dat eerdere klikje uit wat je hebt gekregen. Lees dus bij 32 bits of 64 bits. Daar zit dus verschil in.

Het is toch wel vreemd allemaal. :o

Lang Leve messenger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan