Live Messenger meldt niet automatisch aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik toch al op geantwoord? 64 bits. Zie mijn antwoord van 13.44 uur
Ja, zeg dat wel; lang leve messenger.

Ja dat zie ik nu ook over heen gelezen dus. Maar ik begrijp dat het nog niet lukt verder. :evil: hier wordt je niet goed van.

En inderdaad ik keek eens hier en als je dat leest zie je door de bomen vaak het bos niet meer. klik

Ik keek eens bij mezelf.

Kan je dit ook nog eens proberen. Gokje.

spuitje1.jpg

ja hoor; geloof me; alle betreffende instellingen - zowel in het aanmeld-scherm als in de opties staan echt aangevinkt.

Ja zeker geloof ik dat. mhh. Raak uitgeput met ideeen.

Messenger is geïnstalleerd op C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe. Controleer of msnmsgr.exe wordt toegestaan door je firewallsoftware. Als je in het verleden de firewall hebt uitgeschakeld, blokkeert deze Messenger mogelijk nog steeds. Probeer de firewall opnieuw te starten. Controleer nadat de firewallsoftware is gestart of Messenger nu wel door de firewall wordt toegestaan. Probeer ook het geïnstalleerde firewallprogramma te verwijderen om te controleren of het geen problemen veroorzaakt, zelfs als het is uitgeschakeld. Dit is een tijdelijke oplossing en mogelijk moet je de firewallsoftware opnieuw installeren als geen van bovenstaande stappen het probleem oplossen.

Pff...da's 'n moeilijke....
bijgaand een knipsel van betreffende live-instellingen in de fire wall.
De firewall is toch onderdeel van windows? Die durf ik echt niet te verwijderen en áls het mogelijk is die te verwijderen, weet ik niet hoe ik een nieuwe moet installerenen te implementeren.....
Heb ook nog geprobeerd om messenger er aan toe te voegen; er komen dan 2 regels in te staan met 'windows live messenger'.
De eerste geeft desgevraagd geen details (en kan niet verwijderd worden); de door mij toegevoegde regel geeft wél het pad in 'details' en kan wél verwijderd worden.
Wat betreft het automatisch aanmelden; het maakt geen verschil.
Van beide bijgaand firewall.jpg firewall 2.jpg een knipsel.

Laatst bewerkt:
moet ik misschien een andere exe dan msngr toestaan in de firewall? die wlcom.exe b.v.?

Spuitje deze nog even verder goed doorlezen. Moet kunnen. Klik

firewall niet eraf gooien.

nou, nou..'t wordt ingewikkeld.
wlcomm.exe heet in de firewall: Windows Live Communications Platform is staat goed; toegestaan.
Ik heb geen router.
Zal MTU (Maximum Transmission Unit) waarde nog even nazien vanavond.
Zal ook vanavond Microsoft Security Essentials downloaden en installeren; maar...heb al 'SuperAntiSpyware' en 'MalwareBytes' en die kunnen geen malware vinden (kan ik Microsoft Security Essentials later weer verwijderen?, want teveel malware programmatuur tegelijk vertraagt de pc enorm zeggen ze).
Multiple Points of Presence (MPOP) is toch aangemeld zijn op meerdere locaties? zal webmessenger afmelden.
vanavond laat hoor je 't resultaat.
Bedankt voor je inspanningen!!!

Ja zeer listig en rot voor je. Ik moet gaan bowlen. Zie het morgen. Groet Manamana

Wat vervelend nou dat je moet gaan bowlen. Ik l.inedansen. Ieder zo z'n hobby hé.

Hier de uitslag op veel vragen: msnmsngr.esxe en wlcomm.exe (=Windows Live Communications Platform) staan beide toegestaan in de Firewall.
Ik heb geen router, maar een coax naar het modem.
MTU (maximum Transmission Unit) uitslag zie bijgaande afdruk MTU.JPG
Ook bijgaand een lijst van alle geinstalleerde programmatuur : geinstall.programma's.JPG
Microsoft Security Essentials gedownload en volledige scan gedraaid van SSD drive (c:) en gewone 1 Tb drive (d:) : niets gevonden!!
Webmessenger afgemeld, maar dan verdwijnen alleen de eventuele meerdere locaties en dat zie je alleen als je bent aangemeld; in hoeverre dat invloed heeft op de automatische aanmelding zèlf (wat niet plaatsvindt) kom je niet te weten.
Al met al: ik merk geen verschil; er wordt nog steeds niet automatisch aangemeld; hij komt net verder dan een icoon op de taakbalk (daar heb ik 'm aan vastgemaakt) Met een klik daarop opent het aanmeldscherm.
Wat wellicht interessant is welke programmatuur wordt opgestart (afkomstig van CCleaner): wat wordt opgestart.jpg
Een wizkid kan misschien zien welke programmatuur dwars zou kunnen liggen
Zo....nou heb jij weer wat om over na te denken. :d

Laatst bewerkt:
Hallo spuitje. Nou ik heb eens even je lijstje bekeken en even uitgeprint. Messenger is weg oke zover. Nu zie ik dat je enkele antivirus software hebt.
Die kunnen wel conflicteren met elkaar.

Je hebt Eset NOD 32 antivirus.
Live update 3.2 (Symantec Corporation)
Norton Ghost
Super antispyware

Dit is, als je het mij vraagt teveel van het goede. Het vertraagd je computer. Klik

en die van Windows zelf Microsoft security Essentials van Microsoft zelf. Klik. Die heb ik ook als enige en voldoet uitstekend en is geintregreerd in windows zelf.

Verder zou ik windows essentials even eraf halen en gelijk opnieuw installeren. Zodat je wellicht weer normaal kunt werken met messenger. Klik

Het is nog al wat. Groet Manamana. Ik ben geen wizkid maar een bowlingkid. :D

Hier nog een expert. Klik

Laatst bewerkt:
Eset NOD 32 blijft; is een goede en fijne virusscanner
Live update is een updater voor Norton applicaties; geen malware of virusscanner
Norton Ghost is backup software; ook geen virus of malware scanner
SuperAntispyware gebruik ik soms handmatig evenals Malwarebytes; beide staan niet in realtime wakend, dus vertraagt niet
Wel heb ik nu (sinds een dag; geadviseerd door Microsoft, waarmee ik ook discuseer over dit probleem) Microsoft Security Essentials. Die staat met Eset NOD32 wél wakend.
Valt dus wel mee hè.
Via Microsoft (Answers.microsoft.com) heb ik alles al zeer uitvoerig schoongemaakt, verwijderd en een (nu écht) schone Messenger opnieuw geinstalleerd. Ik had daar veel van verwacht, maar loste het probleem ook nog steeds niet op.
Tot zover adviseer jij dus hetzelfde.

Mogelijk heb ik zelf een oplossing, die ik ook aan Microsoft heb voorgedragen, nl een nieuwe Windows Live ID aanmaken (als ik dat kan, want ik ben door mijn emailadressen met bijbehorende wachtwoorden heen)
De huidige is een halfjaar geblokkerd geweest i.v.m. een hack. Is in maart 2012 weer vrijgegeven, reden waarom ik dat ID nu heb gebruikt op mijn nieuwe pc. Ik sluit niet uit, dat betreffend ID nog niet helemaal lekker is bij Microsoft en heb ze (answers.micr. enz) gevraagd of ze dat kunnen nakijken. Verder vraag ik me af of ik meerdere ID's kan/mag hebben; ik dacht van wel. Zo ja, dan kan ik een proef doen met een andere. Ik wacht op antwoord van Microsoft.
Wat zo gek is...ik heb met geen enkele applicatie problemen met mijn nieuwe bloedsnelle pc, alleen dus met die messenger; alles draait verder als een tierelier.
Ik kijk 't ff een paar dagen aan in afwachting van antwoord van Microsoft Answers

Heb jij nog gekeken naar eventuele verdachte applicaties en/of invoegtoepassingen en/of gelijk met windows opgestarte programma's? (die lijsten die ik je stuurde)

Heb je gewonnen met bowlen?

gr.,
Spuitje

Laatst bewerkt:
Hallo Spuitje ben ik weer. Ik heb zelf vier live id's. Een voor vrouw en voor kids en voor mezelf. Klik. en lees eerste alinea.

Heb gewonnen met bowlen en laatst ook nog een groot toernooi. :):D Klikje

het blijft toch allemaal wel vreemd he. Bij mij lukt het wel aangemeld blijven. :)spuitjea1.JPGen bij jou niet. :mad:

verdachte applicaties en/of invoegtoepassingen en/of gelijk met windows opgestarte programma's heb ik niet gevonden.

heb al een keer ingelogd met een ouder ID en messenger gedraaid. Zelfde resultaat; er wordt niet automatisch aangemeld.
Dus bij deze; da's ook de oplossing niet.
Ik weet 't niet meer.\
Wát in godsnaam blokkert dat aanmelden.
Zou je de windows firewall eraf kunnen gooien (en een nieuwe messenger proberen) en daarna firewall opnieuw downloaden? Ik weet het niet.
Zelfde geldt voor mijn Eset Nod 32.

Wat denk jij?

Ik wordt er ook zo langzamerhand niet vrolijk van en jij al helemaal niet. Je zou haast een nieuwe installatie overwegen om dit perse op te lossen. :(

Maar dat kan altijd nog. Die Esot eraf is nog misschien niet zo'n slecht idee. En die firewall ook eraf. Toch die conflicten met teveel virusscanners, lijkt mij niet goed dus die norton en die nod 32.Gooi die Nod 32 eens eraf en laat norton even staan dan ben je nog steeds beschermd.

Is het misschien ook mogelijk een oudere versie van live messenger te downloaden.

Nog even dit. Bepaal of je Simbar, MyWebSearch Toolbar, Smiley Central, Messenger Plus, Kiwee Toolbar, Info Pen of MacroGaming SweetIM hebt geïnstalleerd op je computer. Als je deze hebt, verwijder ze.
a. Klik Start, typ Control Appwiz.cpl in het Zoekopdracht starten veld en druk dan op ENTER.
b. Zoek in de lijst van geïnstalleerde programma’s naar toolbars van derden zoals Simbar, MyWebSearch Toolbar, Smiley Central, Messenger Plus, Kiwee Toolbar, Info Pen of MacroGaming SweetIM.
c. Verwijder deze toolbar of add-ons en start je computer opnieuw op.
d. Meld je aan in Windows Live Messenger.

Helemaal dol wordt je ervan. Bowlen ja weer gewonnen he. :thumb:

Je zou alles eraf kunnen gooien dat moet ook, om deze te installeren 2011.

Klikje

:evil:

proberen oef. :mad:

geen ideeën meer?
gr.,
Zit nog steeds met dat probleem.
Answers.microsoft.com komt er trouwens ook niet uit.......
Ik heb alles er al een keer of zes afgegooid (grondig) en verschillende versies (wel altijd de laatste) weer geinstalleerd; geen succes.
Komt niet verder dan het aanmeldscherm. Daarop moet ik dan handmatig op 'aanmelden' klikken

Jammer dat het allemaal geen soelaas brengt. Van alles geprobeerd en nog lukt het niet. :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan