live messenger/webcam xp&vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjan39

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2002
Goede middag

Heb al wat topics zitten lezen over gebruik van webcam op live messenger.
Vooralsnog heb ik al tijden geen webcam gebruikt met windows live messenger tot na de laatste versie van deze messenger
dat ik is wilde webcammen.
Echter zowel op mijn vaste pc (logitech)& XP als op de laptop (crystal eye)Vista waarop de laatste versie's staan geinstalleerd kan ik dus niet meer cammen.
Kan op beiden geen audio / video instellen.
Nu heb ik dus mcfee total protection en siteadvisor en die laaste schijnt/scheen niet compatible te wezen met de laatste
live messenger wat ik eruit begrijp en daardoor niet de audio en video kan instellen.

Ben is gaan zoeken en kwam terecht op de site windows live solutions http://windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=e77aa465-96b4-4275-855d-7fed6816da2d waar ik het volgende vond:

Ik kan de Audio en Video setup niet uitvoeren
Bedankt voor je feedback.Als je een eerdere versie van McAfee Site Advisor hebt, kan deze verhinderen dat je de Audio en Video Setup in Windows Live Messenger uitvoert. Update om dit op te lossen je McAfee Site Advisor versie.

McAfee adviseert de Site Advisor te configureren om Windows Live Messenger niet meer te controleren. Schakel McAfee uit voordat je deze stappen uitvoert. Neem voor aanvullende informatie over hoe je de software kunt updaten contact op met McAfee.

a. Ga naar Start , klik Uitvoeren.

b. Typ C:\Program Files\McAfee\SiteAdvisor en klik OK.

c. Klik met de rechter muisknop op het bestand sasets.ini en selecteer Bewerken.

d. Zoek de sectie [msnmsgr.exe].

e. Verander Enabled=1 naar Enabled=0.

f. Klik Bestand en selecteer Opslaan.

g. Sluit sasets.ini en start je computer opnieuw op om de wijzigingen actief te maken.

unquote

Aan de slag gegaan en laatste update binnengehaald van site advisor want bleek dat dat helemaal niet automatisch gebeurde zoals mcafee aangeeft.

Toen ben ik gaan zoeken naar sasets.ini

Het enige wat ik daar kon vinden was een soort icoon met een rad genaamd sasets dus niet met .ini erachter( zowel op vista als op xp)
Daar heb ik is op dubbelgeklikt en daar zag ik dus wel die [msnmsgr.exe].staan met dat unabled=1
geprobeerd te veranderen in 0 en op te slaan maar is niet mogelijk, kan alleen ''opslaan als'' en dat is denk ik niet wat ze
bedoelen en wat goed is.

Misschien iemand die een andere oplossing heeft om de webcams via live messenger wel werkend te krijgen?
Het probleem bestaat al een tijdje wat ik op forums lees vanaf 2009 en ben bang dat er geen oudere versies van messenger
meer zijn nu.

Het bestandje sasets.ini even kopiëren naar bijv. je bureaublad, daar bewerken zoals beschreven werd in de handleiding, daarna opslaan en weer neerzetten in de map van SiteAdvisor, als gevraagd word het bestand weer te overschrijven, kies dan JA.

Succes :)

Het bestandje sasets.ini even kopi�ren naar bijv. je bureaublad, daar bewerken zoals beschreven werd in de handleiding, daarna opslaan en weer neerzetten in de map van SiteAdvisor, als gevraagd word het bestand weer te overschrijven, kies dan JA.

Succes :)

Bedankt voor het aandragen van een oplossing echter msfee en die windows solution hebben het over de extensie .ini
die staat er niet achter.

Heb het wel geprobeerd met sasets zelf zoals U zei op bureaublad plaatsen veranderen en opslaan dat ging dus wel. maar het overschrijven dus niet , kreeg de melding kan sasets niet verplaatsen, de toegang is geweigerd.Controleer of de schijf vol of tegen schrijven beveiligd is of dat het bestand momenteel in gebruik is.
Had mcfee totaal uitgeschakeld dus mijnsinziens niet in gebruik dan, stond overigens ook in de oplossing dat mc fee uitgeschakeld moest zijn.

Toen nogmaals geprobeerd maar dan met opslaan als sasest.ini op bureaublad maar toen kreeg ik de melding dat dat alleen ging als ik het verplaatste naar map documenten , gedaan en opgeslagen als sasest.ini en verandert zoals aangegeven.
Kreeg zelfde verhaal toen ik het wilde verplaatsen naar map siteadvisor als boven vermeld bij eerste poging.

Eerst dacht ik dat aan de webcam lag maar toen laptop hetzelfde euvel vertoonde die een ingebouwde cam heeft kan het eigenlijk niet anders zijn als messenger of inderdaad wat ze zeggen het compatible verhaal mcfee/windows live messenger.
Het vreemde is dat ze zeggen dat probleem verholpen zou moeten zijn met de updates van siteadvisor wat ik ook ergens gelezen heb.

Wat ik ook eigenlijk niet begrijp is dat ze in de oplossingen spreken over de extensie .ini wat helemaal niet terug te vinden is , ook niet in de verborgen bestanden. Het is puur sasets waar die gegevens in vermeld staan.

Uiteraard hoop ik dat er andere ideen komen :-)

In ieder geval bedankt.

Het kan zijn dat de existentie .ini niet opgevallen is, deze is er (meestal) wel.

Probeer anders het originele bestand van mcafee even een naam-verandering te geven, daarna het nieuwe bestandje daar plaatsen.

Hallo,

Ook geprobeerd maar laat zich niet wijzigen in een andere naam.
Heb ook even geprobeerd om het bestand te verwijderen maar lukt ook niet.

ik weet het even niet meer :-)

mvg
marjan

Hallo,

Kon het niet laten rusten en ben verder gaan zoeken en ben is verder gaan kijken
in de software van Mcfee

mcfee total protection onder de knop navigatie - instellingen - algemene instellingen en
waarschuwingen staat toegangsbeveiling die heb ik tijdelijk uitgeschakeld.

Sasets dubbelgeklikt bij (msnmsgr.exe ) enabled=1 verandert in enabled=0 en opgeslagen
(Deze keer werd wel toegestaan)
toegangs beveiling in mcfee weer ingeschakeld.

Deze toegangsbeveiling staat door mcfee standaard ingeschakeld dat men niet per ongeluk mappen en dergelijke kan veranderen of weggooien.

Windows livemessenger afgesloten en opnieuw opgestart en
functie audio video instellen werkt weer.

Nu even afwachten tot een van mijn contacten aanwezig is waar ik webcam mee
kan testen.

Dus tot zover het sasets probleem opgelost.

bedankt zover voor de hulp.
mvg

Hallo,

Heb webcam nu kunnen testen en hij werkt weer door hetgeen ik
gedaan heb zoals vermeld in eerdere berichten.:thumb:

Bedankt in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan