Live muziek en Webcam op site

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullsryver

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Berichten
139
Ik ben Dj en ik zou graag een maal per dag mijn kunsten live op het internet laten horen...

hoe kan ik dit doen?
hoe kan ik lifestream op mijn site zetten?

ik kan mijn Dj-set met mijn pc verbinden, that's it...

ook zou ik eventueel een webcam aansluiten.


dit is complexe materie denk ik, dus heel erg bedankt aan iedereen die probeert zijn steentje bij te dragen aan deze vraag...

grtz,
Toni
 
Je kan, met genoeg banbreedte, de windows media encoder gebruiken om live te streamen.

realproducer+ is ook een optie (maar die streamt niet live volgens mij)

t.
 
het lijkt mij gewoon handiger voor velen om het geluid op te nemen (evt. met beeld) en op je site te zetten. Dan hoef je zelf niet zo veel bandbreedte op te geven, en je gebruikers kunnen kiezen uit een groeiende reeks filmpjes/geluidsbestanden.
 
ja, dat had ik zelf ook al gedacht...

maar een uur muziek (zelfs in mp3-format) is toch heel omvangrijk om in 1 keer op een site te zetten.

daarom dat ik iets als op www.cable-dance.be zou willen.

met webcam er onder.

grtn
Toni
 
ligt er aan hoe snel je internetverbinding is, want (ff voor de duidelijkheid) je downstream (downloaden) is waarschijnlijk sneller dan de upstream (hoe raad je het... uploaden) Je gebruikt bij gewoon internetten en downloaden de downstream snelheid, maar als je geluid+beeld verstuurt, gaat dat met je upstream snelheid. (misschien weet je dit allemaal al, maar er zijn er toch een hoop die dat niet weten)
Mijn advies: zoek een host met een lekker grote opslagruimte, en verwijs er naar op je site, dus vanaf je huidige host. (voor de playertjes op die site die je gaf moet je de embed tags gebruiken)
Hoop dat ik je heb gehopen :)
 
hm, interessant, maar in feite is dit toch niet de bedoeling hoor...
ik ken een aantal internet-radio's waarvan ik weet dat ze 'gerund' worden door particulieren...hoe doen deze dit dan precies (heb al een aantal van die mensen de vraag gesteld, maar nog steeds geen bericht gekregen)?
 
jah, thx, had over het hoofd gezien...

examens zijn al serieus mijn gezond verstand aan het aantasten...:confused:
 
juj, k heb da programma al es bekeken, ziet er reuze goed uit...bedankt!

1 probleem: waar vind ik een gratis WMS (windows media server)??

ik heb een account bij users.pandora.be, maar dit aanvaard hij precies niet (is dit geen WMS misschien?)

Iemand enige tips voor een (kostenloze) WMS?
 
een kostenloze WMS???

ehm...

Wat WME doet is het volgende:
het maakt van jouw pc een soort van streaming server (je hebt er dus wel minimaal een PIII voor nodig).
Je kan op je pagina verwijzen naar jouw ip adres: poort en off you go.


andere opties:
realproducer (maar daar heb je echt een realserver voor nodig) of shoutcast en een losse webcam.

t.
 
Laatst bewerkt:
ahso, maar dan moet ik in mijn pagina waarschijnelijk nog iets 'embedden' ofzo? of welk script kan ik gebruiken?

alleszins al heel erg bedankt voor de info !:thumb:
 
Geplaatst door bullsryver
hm, interessant, maar in feite is dit toch niet de bedoeling hoor...
ik ken een aantal internet-radio's waarvan ik weet dat ze 'gerund' worden door particulieren...hoe doen deze dit dan precies (heb al een aantal van die mensen de vraag gesteld, maar nog steeds geen bericht gekregen)?

Zij hebben (als ze de site echt vanaf "thuis" hosten) dan waarschijnlijk een internet verbinding met een hoge upload (512 kbps) waardoor dit mogelijk is. Dus kijk even na wat voor maximale upload snelheid jouw internetverbinding heeft en beslis dan of je de site zelf host of hem doorlinkt. Je kunt je upload hier testen.
 
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 238.6 KByte/sec

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar
15.3 KByte/sec

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar
382.0 Conn/min


is dit genoeg?

ik heb telenet kabel-internet vanuit belgie...
en wat gebeurt er als ik niet aan de snelheid voldoe?
 
Een upload van 15 KB/s is niet echt toereikend als je audio en video tegelijk wilt aanbieden. En zeker niet streaming. Als ze een bestand (bijvoorbeel . AVI) zouden kunnen downloaden dan zou het nog kunnen Daarbij heb je bij Telenet limits voor je data verkeer (zowel up als down) en zal je zien dat als je site populair wordt dat je dan aardig zal moeten gaan bijbetalen voor het extra dataverkeer.

Ook heb je zelf (bijna) niks meer aan je verbinding als anderen konstant van jou uploaden.

succes.
 
ahso, owkay, thx a lot, zallek da maar ni doen...

k heb intussen al een aanbod gekregen van trancenetfm.com (allen daarheen dus ;-))...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan