Live OneCare een zorg meer??

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Naar aanleidng van van waarschijnlijke Trojans die binnenkomen via ogenschijnlijk betrouwbare berichten van mijn eigen contactpersonen heb ik een Windows LiveOnecare scan gedaan. Die vindt drie Trojans (????) niet ontdekt door NOD32, kan ze vervolgens niet verwijderen maar ik moet de gegevens op sturen waarna ik een bericht krijg dat er een fout is opgetreden. De scan duurt overigens een uurtje of 5 dus die zal je niet vlug over den. Heb ik wel gedaan maar dezelfde mededeling. Zie onder. Wat is dat toch de laatste tijd, wordt er wat gevonden en vervolgens staan de virusprogs in hun hemd??!!! Kunnen ze niks of vinden ze niets en dat is nog erger.

Krijg trouwens de laatste tijd steeds meer problemen via berichten uit msn!! Kan ik nu ook al geen berichten van mijn eigen soort openen??

Plaatje mislukt!

Laatst bewerkt:
Scan eerst ff met de freescanner van Mbam

download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

(na de scan krijg je een logje! bewaar dit logje voor later!!)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Nu download je superantispyware:

http://downloads2.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe
Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

Mijn vraag was hoe komt het dat Live OneCare niet werkt. Hij vindt na een scan van jouw 2 progs ( waarvoor dank) nog altijd een boel ongemak.

Bijlagen

• onecare3.jpg
    onecare3.jpg
    70,7 KB · Weergaven: 39
Hij blijft steeds exact hetzelfde vinden!!! Ondanks meerdere malen andere antispyware sessies. Hier zit een luchie aan!

Vaak zetten virusprogramma's de besmettingen in quarantaine waar ze dus wel onschadelijk zijn, maar wel gevonden worden door een ander antivirusprogramma.
De melding klopt dan wel, maar is overbodig.

Goed nu het probleem, dat OneCare de bestanden niet kan verwijderen zou bij bovenstaande stelling kunnen kloppen, immers een bestand dat in quarantaine staat is onbereikbaar (en daarmee onschadelijk).
Helaas schrijf je niet om welke trojans het gaat of op welke locatie (map) deze bestanden gevonden worden, dat is toch wel relevante informatie.

Begin eerst eens met je pc on-line te scannen met b.v.:
Kaspersky
Housecall
NOD32

Laat even weten wat daarvan de resultaten zijn.

Het echte probleem is eigenlijk dat ik de sessie niet kan afmaken!!!! Zie de bijlage. Als ik dat wil houdt OneCare ermee op.

Dit gaat over de eenmalige scan. Als ik het totale programma, waarvoor betaald moet worden erop wil zetten dan moet ik het betaalde Ad Aware eraf gooien!!! Dat zullen ze daar leuk vinden.

Waarschijnlijk zit nu dan ook AdAware het programma in de weg.
Doe de online scans die ik gaf als daar geen virussen mee gevonden worden kan je er rustig vanuit gaan dat je virusvrij bent.

Zowel Kaspersky als Housecall doen het niet!!!
Bij kaspersky online scan has expired en Housecall geeft een error.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan