live security platinum / blokkeert iedere opstart van Mbam

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan79

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
beste,

sinds deze namiddag heeft mijn pc "live security platinum", nu heb ik hier al het een en andere over gelezen op het forum, maar ik heb een probleem de pc laat geen enkele opstart ".exe" van antispyware toe.
Ook niet voor te installeren via netwerk langs andere pc.

Ik kan ook niet in de veilige modus geraken met F8 tijdens opstarten (windows 7 premium) zelfs niet via msconfig want ook dit wordt geblokkeerd.

Ik hoop dat me hier iemand kan helpen?

mvg
Yvan

Volg deze instructies die hieronder staan vermeld a.u.b.

*Noott!!! Hiervoor moet je wel een lege CD hebben.
--------------------------------------------------------------------

Download de kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download de IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"
Selecteer het image bestanden van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write"

Stop de Kaspersky Rescue CD, in de geïnfecteerde PC.
Start die PC opnieuw op.
Druk op een toets om het rescue systeem van Kaspersky te starten.

Info:
Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.
Hier staat beschreven hoe u de CD/DVD driver als first boot device kunt instellen.

KRCD1.png

Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

KRCD2.png

Kies is het bovenstaande scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Wacht nu tot de "Kaspersky Rescue CD" is opgestart.
Zorg dat alle opties in het groende kader zijn aangevinkt.
Klik nu op de optie "Start objectenscan" en laat de computer scannen.

KRCD3.png

@Poekje,

Je laatste bericht verwijderd. We zijn een Nederlands forum, graag de instructies in het Nederlands. Jou laatste bericht was een zeer lange Engels instructie. Welke letterlijk van een ander forum gekopieerd was.

Beste,

na raadpleging van engelse forums heb ik het op kunnen lossen,
1 mbam.exe verandert naar explorer.exe vervolgens kon ik deze installeren en laten lopen.
2 security platinum verwijderd met MBAM,
3 vervolgens werkte internet explorer niet meer.
4 pc naar herstelpunt van 10 dagen geleden gezet.

Toch bedankt voor de hulp en uitleg

mvg

Mooi dat het weer ok is en goed om de oplossing op het forum te zetten :thumb:

@Poekje,

Je laatste bericht verwijderd. We zijn een Nederlands forum, graag de instructies in het Nederlands. Jou laatste bericht was een zeer lange Engels instructie. Welke letterlijk van een ander forum gekopieerd was.

Voortaan zal ik dat doen :thumb:!
En ja heb het gekopieerd maar bron stond er ook bij vermeld.

Sommige van deze infecties met live security platinum komen met een Rootkit hopelijk is die nu ook niet meer aanwezig :o

Beste arretje,

nu maak je me ongerust, wat is een rootkit?

bedankt

@yvan79

Wat is een rootkit?

Een rootkit is een set softwaretools die wordt gebruikt door een derde partij (meestal een hacker) na toegang te hebben verkregen tot een (computer)systeem. De rootkit nestelt zich diep in het besturingssysteem, zodat het mogelijk is dat het besturingssysteem instabiel wordt. De rootkit is bijna niet te verwijderen zonder de functie van het besturingssysteem te beschadigen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rootkit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan