live update probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door luden
Hey bedankt weten we weer dat het probleem niet bij ons ligt. Ik vraag me wel af waarom symantec dan niet even iets op hun site vermeld, dan weet iedereen tenminste waar ze aan toe zijn. Of is dit te veel gevraagd. Op hun forum waar men een vraag kan stellen komt dezelfde vraag nu ook al een keer of tig voor. Maar ofwel krijg je geen antwoord ofwel een standaardantwoord dat niets verhelpt aan het probleem. Een beetje service moet toch kunnen he. Ik heb betaald voor mijn software hoor (jawel!!) zodoende. Trouwens nu we toch over updateprobs bezig zijn. Hoe zit het eigenlijk met de common client updates, want daar waren ook problemen mee en dus laat ik die ook nog altijd links liggen tijdens een live)update. weet er iemand hier een antwoord op? greetz

luden,
De common client problemen die er toen waren. Zijn inmiddels opgelost (zie topic):

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=111760&highlight=common+client

Wat betreft het feit dat het gemeld moet worden aan de mensen daar ben ik het mee eens.
Maar ik denk dat de reden dat ze dat niet doen is omdat ze waarschijnlijk hopen dat het heel snel opgelost wordt. In praktijk is dat helaas anders alleen.
Bovendien wordt de site www.symantec.nl niet door Symantec gemaakt maar door een bedrijf die digital river heet. En voordat dit gecommuniceerd wordt naar digital river van Symantec ben je 2 weken verder.

Ik heb dus hetzelfde probleem echter had dit nog niet gezien en een nieuwe vraag van gemaakt.
zal de vraag daar sluiten.

Echter ik werk niet met XP of 98' maar met millenium

Ik kom nog ff terug met wat opmerkingen/vragen: een paar weken geleden zat de common client-update bij de live-update, daarna, t/m deze fout, heb ik gewoon de virusdefinites (nu 11/9) gekregen. Dus wat er aan de hand is weet ik eigenlijk nog steeds niet. Komt er dan binnenkort wel een update? Indien niet, toch maar een herinstall? Heb wel de beveiligings-patch patch van MS maar vind dit eigenlijk heel vervelend en bovenal riskant, bovendien vraag ik mij af of dit het probleem oplost qua versie-conflict zoals Saldos beschreef en ik zucht maar weer eens.

Zou het toch te maken kunnen hebben zoals in dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=111760&perpage=20&pagenumber=1 beschreven. Had ik nou weer niet die common client van onlangs moeten binnenhalen?
Ook deze link in die genoemde topic doorgenomen, http://support.microsoft.com/?kbid=819634 Is idd wat trager. De aldaar genoemde Windows-update qua nummer heb ik samen met al die andere in 1 ruk allemaal van de week geinstalleerd. Ik dacht, laat ik eens braaf zijn. Ik ga het al minder snappen eigenlijk. Of gewoon die fout LU1806 negeren en wachten op betere tijden? :confused:

Laatst bewerkt:
gezina,

Je moet de LU1806 even negeren. Er komt deze week als het goed is een nieuwe liveupdate. Dus nog even geduld. Je moet gewoon af en toe even op liveupdate drukken om te kijken of het probleem opgelost is. Symantec weet er van af. Dus het is gewoon een kwestie van tijd.

Ik heb de Engeles NIS pro dus ik heb er geen last van en kan dus niet controleren wanneer het probleem opgelost is. Maar je merkt het vanzelf wel.

Oke Saldos, ik doe dus nog even niks, zal dit ook melden aan m'n pc-maat met hetzelfde probleem, met zondagse dank! :thumb:

Heb het gelezen en bedankt voor de info. Wacht het dan maar af, er staat niet echt bij dat de workaround en/of opnieuw installeren echt de oplossing kan geven. Puntje 7 onderaan is leeg dus daar is het wachten op, vermoed ik dan. Hopelijk duurt het niet te lang maar ik heb van jou begrepen dat we evengoed wel veilig zitten...toch?

Mooi Saldos, wij blijven aan je lippen hangen qua nadere berichtgeving hieromtrent. :)

Hallo,

Ik heb ook windows 98se en ook hetzelfde probleem. Vanavond nog een keer weer geprobeerd, maar het lukt nog niet.

LU1806: Geen van de door u geselecteerde 1 updates kunnen worden geïnstalleerd. Klik voor meer informatie op het plusteken naast de niet-geïnstalleerde update(s). Alle beschikbare updates zijn geselecteerd.

Groet, Floyd

Je moet voor de lol eens gaan kijken op het helpforum van symantec. Ons probleem komt daar een keer of 100 voor. Toch worden er heel veel verschillende antwoorden gegeven, waarvan er eigenlijk geen enkel juist is. Soms raden ze zelfs aan om alles te deinstalleren en te herinstalleren...om dan hetzelfde probl. terug te zien zeker. Het kan toch niet zo moeilijk te zijn om gewoon ff te antwoorden dat er een probleem is en dat er aan gewerkt wordt (zoals hier in dit fantastische forum gebeurt) greetz

Geplaatst door luden
Je moet voor de lol eens gaan kijken op het helpforum van symantec. Ons probleem komt daar een keer of 100 voor. Toch worden er heel veel verschillende antwoorden gegeven, waarvan er eigenlijk geen enkel juist is. Soms raden ze zelfs aan om alles te deinstalleren en te herinstalleren...om dan hetzelfde probl. terug te zien zeker. Het kan toch niet zo moeilijk te zijn om gewoon ff te antwoorden dat er een probleem is en dat er aan gewerkt wordt (zoals hier in dit fantastische forum gebeurt) greetz

Ik vind dat je gelijk hebt. Zo'n goed product maar dan op zo'n manier omgaan met problemen.
Maar wij hebben gelukkig saldos die ons onnodig opnieuw installeren enz. bespaart.

Groetjes,

Bedankt plotter.

En luden,
Het klopt zeker wat je zegt dat de antwoorden in de nieuwsgroepen vaak niet de juiste antwoorden zijn.

De reden hiervoor is dat de mensen van Symantec die de nieuwsgroepen doen niet betaald krijgen per goede antwoord, maar per antwoord. D.w.z. dus ook als het antwoord fout is, dan krijgen ze geld alleen al voor het antwoorden van de vraag.

Het gekke is wel dat de NIS zelf (naast de virusdefinities) wel wordt bijgewerkt, althans dat bolletje opzij meldde dat net en gisteren, dat gaat ook dus gewoon door. Behalve LU1806, die wil niet, ik kan er nu wel mee leven, als de rest maar up-to-date blijft.

Quote van Saldos:
"De reden hiervoor is dat de mensen van Symantec die de nieuwsgroepen doen niet betaald krijgen per goede antwoord, maar per antwoord. D.w.z. dus ook als het antwoord fout is, dan krijgen ze geld alleen al voor het antwoorden van de vraag."

Dat zou je als fatsoenlijk mens en bedrijf niet moeten willen. :evil:

Geplaatst door gezina
Dat zou je als fatsoenlijk mens en bedrijf niet moeten willen. :evil:

Hoezo dan? Hebben we wel te maken met fatsoenlijke software? En hebben we wel te maken met een fatsoenlijk bedrijf?

Er is een hardnekkige mythe ontstaan als het woord Symantec valt. Op een of andere manier wordt dit maar voortdurend geassocieerd met "goede software".

Ik heb al eerder aangegeven op deze site hoe brak hun software en hun ondersteuning kan zijn. Welke lering trekken gebruikers daaruit? Naar een antwoord op die vraag ben ik eigenlijk benieuwd:)

Nog meer forum-ellende om het begrip "fatsoenlijk bedrijf" in een wat breder perspectief te plaatsen::D
http://tinyurl.com/nu90

Misschien ook maar een beetje de hand in eigen boezem?

Groetjes,
Bennie

Maar natuurlijk steek ook ik de hand in eigen boezem, met dien verstande dat ik eigenlijk nooit zoveel problemen (tot nu) met Symantec heb gehad, maar dan kan geluk zijn. (alhoewel ik wel een paar keer ben gered hoor) Vervelend vind ik wel dat de verschillende AV-testen ook altijd verschillende uitkomsten hebben, ik schiet er nooit zoveel mee op iig. Komt bij dat sommige goede AV's alleen online te koop zijn en dus voor mij geen optie. De gratis versies zit ik wel eens aan te denken, mogelijk als deze NIS (bijna 80 euri!) is verlopen ik overstap op wat anders. Maar de kritiek op de service blijft recht overeind, ronduit schandalig!

Nog ff een quootje uit je link (ter info):
"Geplaatst: Wo Sep 17, 2003 11:05 pm
Nadat ik mijn klacht op het Benelux hoofdkantoor heb neergelegd, kreeg ik per email de volgende reactie:
"Navraag bij onze Technische Ondersteuning leert dat er inderdaad een probleem is met een van onze patches van NIS. De patch wordt op dit moment in de VS aangepast en zodra deze weer beschikbaar komt zult u hem kunnen installeren. Als alles in principe goed draait, kunt u de patch tijdelijk negeren totdat we een oplossing hebben voor het probleem. het niet installeren van deze patch, brengt dus geen negatieve effecten met zich mee. Over de specifieke details volgt meer informatie, zodrta ik meer weet hoort u van mij." pdouwsma@symantec.com"

Anyway, vooralsnog zijn de Norton-gebruikers veilig en dat is ook belangrijk om te weten naast alle ellende qua service.

Gezina, Norton is een prima software.
Maar het breng wel met zich mee dat als je elke keer andere software krijgt via liveupdate dat er soms ook fouten ontstaan.

Het belangrijkste is inderdaad dat er in dit geval geen beveiligings risico's aan verbonden zijn, want alle andere updates worden gewoon gedownload zonder probleem.

@ Saldos, dat meld ik ook, heb nooit zoveel probs gehad met Norton, alleen die belabberde service, daarmee kunnen ze echt klanten door gaan verliezen. In de VS wordt die patch aangepast, de rest van de wereld hobbelt er maar achteraan, zich een weg zoekend op de site van Symantec alwaar je ook niks wijzer wordt, inmiddels van jou begrepen dat deze door anderen wordt onderhouden. We wachten het af en houden de moed er maar in! :(

Is die live update 6.04 nog niet opgelost bij Symantec, of weet iemand al meer , ik kan nog steeds niet update

giljom,
je moet nog even wachten op de volgend liveupdate. binnen een paar dagen is het opgelost hopelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan