Live Update staat ingeschakeld maar doet het mooi niet !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik heb Norton Antivirus 2004 geinstalleerd staan en uiteraard staat Live Update aan, De virusdefinitie's kan ik nog tot zeker juni 2005 downloaden.
Maar ondanks dat Live Update staat ingeschakeld, doet hij het niet vanzelf en moet ik toch handmatig de Virusdefinitie's downloaden en installeren.
Kan dit komen omdat ik Windows Messenger via een verwijder tool heb verwijderd, omdat ik Msn Messinger alleen geinstalleerd wil hebben ?
Of heeft het toch een andere oorzaak ?

Alvast bedankt voor je reactie.

groeten Barney

Weet je zeker dat hij niet update?
Want hij staat meestal automatisch ingesteld dat hij updates op de achtergrond uitvoert

Ja het is zeker,
Het bekende Antennetje in de Systray zie je nooit spontaan aangaan en als ik na ongeveer 3 dagen de viruscan open, dan staan de virusdefinitie's nog op dezelfde datum en als ik dan live update doe, dan haalt ie meteen weer voor 3 a 4 dagen op, dus dat ie het niet doet is zeker.
De melding dat de Virusdefinitie's zijn bijgewerkt krijg ik dus ook nooit.

Barney

verwijder en instaleer eens opnieuw.

Welke versie van Windows gebruik je?

Bijvoorbeeld bij Windows XP moet je je aanmelden met een wachtwoord om Live Update automatisch te kunnen laten werken. Als je XP zodanig ingesteld hebt dat je na het aanzetten van de PC zonder 'in te loggen' (Gebruikersnaam/wachtwoord) naar je bureaublad gaat, werkt automatische Live Update niet.

Dat heeft met rechten instellingen op het automatisch starten van programma's (zoals Live Update) te maken. Op dit moment weet ik niet meer waar precies, maar op de site van Microsoft kan je hierover meer lezen. Ik heb dat destijds gevonden via de FAQ's op de site van symantec als ik het me goed herinner.

Je kan trouwens makkelijk controleren (XP) door naar geplande taken te gaan (via 'alle programma's', 'bureau accessoires', 'systeemwerkset',' geplande taken') of Live Update wel of niet start; ergens in de kolommetjes achter elk programma dat in geplande taken staat, is er een veld dat aangeeft wanneer de taak voor het laatst automatisch gestart werd. Als daat staat dat het nooit uitgevoerd is, heeft het waarschijnlijk iets met rechten instellingen te maken.

Hoi Aris,
Ik gebruik inderdaad W xp Professional en moet mij aanmelden met mijn wachtwoord, dus die rechten zal ik wel hebben dan neem ik aan.

groeten Barney

Hoi Aris,
Ik heb gekeken bij geplande taken en daar staat dat live update dagelijks om 5 uur actief wordt en elke 5 min daarna.
Taak uitvoeren indien aangemeld staat inderdaad ook aangevinkt, maar ik moet dus met wachtwoord inloggen dus dat moet goed zitten.
Alleen nu komt het, bij status staat " kan niet worden gestart"daar zit uiteraard het probleem, maar hoe los ik die nu op?

Groeten Barney

Geplaatst door Aris1969
Als je XP zodanig ingesteld hebt dat je na het aanzetten van de PC zonder 'in te loggen' (Gebruikersnaam/wachtwoord) naar je bureaublad gaat, werkt automatische Live Update niet.

Daar heb ik geen last van werkt allemaal perfect met win. xp zonder in te loggen en automatisch updaten nav 2004. En bij veel kennissen werkt het zo.
Dus je verhaal klopt niet.:rolleyes:

ja, ik zal hem morgen eerst is opnieuw installeren en kijken wat ie dan doet.

groeten van Barney

Daar heb ik geen last van werkt allemaal perfect met win. xp zonder in te loggen en automatisch updaten nav 2004. En bij veel kennissen werkt het zo.

Verhaal klopt wel! Maar ik heb XP Pro, misschien zit daar het verschil?

Geplaatst door Aris1969

Bijvoorbeeld bij Windows XP moet je je aanmelden met een wachtwoord om Live Update automatisch te kunnen laten werken. Als je XP zodanig ingesteld hebt dat je na het aanzetten van de PC zonder 'in te loggen' (Gebruikersnaam/wachtwoord) naar je bureaublad gaat, werkt automatische Live Update niet.

Daar schreef je hier niets over.:)
Dus daar reageerde ik op.

Laatst bewerkt:
Ik ga hem zo spoedig mogelijk opnieuw installeren en kijken wat ie dan doet.

barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan