Live webcam op website; hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Hoi,

ik wil graag een webpagina maken waarop de beelden van mijn webcam live te zien zijn. Niet omdat ik iets interessants wil laten zien, maar omdat ik de hond thuis vanaf mijn werk wil kunnen bespieden (:confused:). Ik heb een webcam, een ADSL verbinding (Orange 4Mb) en een eigen site/domein (www.jouwgitaar.nl) waar ik een extra pagina op zou kunnen maken. Maar ja, nu upload ik via CuteFTP, met een live-feed zal dat wel anders moeten. Hoe?

Dank,

Hugo

Moet het per se op je eigen website zijn?
Als het voor eigen gebruik is is dit misschien een interessante oplossing voor je:

Ga naar www.orb.com en download orb.
Installeer het op de pc met de webcam en ga naar configuratie. Stel daar in dat de webcam mag gebruikt worden.

Vanaf dan kan je gaan naar: mycast.orb.com
vul je je gebruikersnaam en wachtwoord in die je hebt ingegeven bij de installatie van orb en ga je naar webcam, en je ziet wat de webcam digitaliseert, van overal ter wereld als je wilt. Uiteraard moet de pc wel aanstaan en orb actief zijn.

Kijk, dat gaan we eens proberen. Het hoeft ook niet persee via mijn site, ik meldde alleen de mogelijkheid. Ik ben er niet zo handig mee, weet je...

Dank,

Hugo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan