livebox en accespoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

1959peter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Sinds kort heb ik een accespoint (DWL-900AP+) aangesloten op de Livebox van Wanadoo.
Het werkt allemaal uitstekend alleen is het punt dat ik het netwerk niet kan beveiligen want de browser vind het adres van het accespoint niet. Zodat het netwerk open blijft staan.
Een PCI kaart huren van 2.95 per maand vindt ik geen optie.
Wie kan mij helpen mijn netwerk te sluiten?

gr Peter

Hallo,

Je hebt je vraag in de sectie Tips & Handleidingen geplaatst. Dit is echter niet de juiste sectie voor vragen. Ik zag dat je nog vrij nieuw bent op helpmij.nl, dus voor deze keer heb ik je vraag verplaatst naar de juiste sectie. Bij deze wel een vriendelijk verzoek om de volgende keer de juiste sectie te selecteren.

Mvg,

fuego
Moderator Tips & Handleidingen

Wat je eens moet proberen is de de accespoint los te koppelen van de livebox, je pc uit te zetten, dan de accespoint van de stroom en er weer op, en zodra het apparaat het weer doet je eigen pc opstarten.

Kijk dan wat verschijnt als je Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
intypt op je computer.

Klop in de adresbalk van je browser het ip-adres dat in het lijstje rechts naast de Standaardgateway wordt genoemd, eventueel met http:// ervoor.

Tijs.

Moet dan het accespoint direct op de pc worden aangesloten?

Peter

Laatst bewerkt:
Moet dan het accespoint direct op de pc worden aangesloten?

Peter

Lees precies wat er staat: Je mag gewoon draadloos blijven verbinden met de accesspoint, alleen mag de accespoint geen verbinding hebben met de livebox...

Gewoon letterlijk doen wat er staat, zeg maar....

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan