Livebox en Belkin in één netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je weet hoe ik er over denk: Laat de LiveBox zoveel mogelijk intact, verander alleen op de Belkin. Ook omdat je van de LiveBox hoogstwaarschijnlijk maar een zeer summiere handleiding hebt, en je er misschien niet meer goed bij kunt komen zodra het ding alleen nog modem is en jij of de helpdesk wilt dat op de LiveBox nog dingen teruggezet of veranderd moeten worden.

Tijs.
 
ok bedankt, ik ga het na de vakantie proberen:thumb:

groeten en bedankt,
Birkboy
 
De iprange kan je opvragen op de router. Bovendien maakt het aanpassen van instellingen in de livebox niet zo uit. sowieso wijzen die configuratiepagina's van moderne modems en routers zichzelf eigenlijk uit...

als je even niet weet wat iets wilt zeggen heb je het net om op te zoeken wat het betekent. Desnoods doorloop je eerst de configuratiepagina's van de livebox enkele keren zonder instellingen te wijzigen. Zo kan je de configuratiepagina's serieus doorgronden en wordt de kans echt wel klein dat je iets mis gaat doen...
 
nou het is gelukt hoor:D, ik heb nu de livebox als router en de belkin als accesspoint/switch ingesteld :)

maar nu zowel draadloos als bedraad internet mogelijk is wil ik ook graag bestands- en printerdeling maar dit krijg ik niet meer voor elkaar dus situatie is als volgt:

belkin zit op livebox en heeft ip 192.168.1.200 (livebox is 192.168.1.1) ik heb twee pc's bedraad op de belkin zitten en een laptop draadloos verbonden met de belkin. de pc kunnen wel pingen naar de belkin en de livebox pingen maar niet naar elkaar.:(

ik heb op alle pc's de netwerk machtigen van "iedereen" en "netwerk" op volledig toestaan gezet, ook hebben alle pc's dezedlfde naam voor de werkgroep: "THUIS" maar als ik nu ga zoeken geven de pc's de melding dat ik niet de juiste machtiginen heb voor het netwerk.:(

ik ben iig al heel blij dat ik nu op meerdere pc's zonder problemen internet hebben nu hoop ik ook dit nog op te lossen en dan hoor je mij niet meer klagen :p

groeiten,
Birkboy
 
Zet deze vraag ajb. op opgelost (=klikken op "Vraag is opgelost" in vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting).

Open een nieuwe vraag in de forum-sectie Besturingssystemen -> [Windows Vista of Windows XP, welke maar van toepassing is] voor je problemen met bestanden en printers delen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ok zal ik doen, in ieder geval allemaal erg bedankt voor de vele reacties.
groeten,
Birkboy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan