livebox orange

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudd

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Berichten
351
hallo
ik heb een laptop geformateerd waar vista op stond die verbonden was met een livebox en draadloos internet.
Nu staat er xp op maar nu ziet de laptop de livebox niet meer dus ik kan er geen draadloos internet opzetten.
Iemand die me een beetje verder kan helpen.
ruud
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is heb jij bij je livebox een cdtje gekregen. Met die cd zal je de software voor de livebox moeten installeren. Heb je die cd niet meer, kijk dan even bij je provider of de software op hun site staat.
 
cd zit er bij maar hij blijft hangen bij de usb stick .
ruud
 
Wat bedoel je precies? Hij blijft hangen bij de usb stick?

Heb je wel eerst alle drivers op je nieuwe xp installatie gezet? Werkt je geluid en dergelijke?

Bedoeling is trouwens dat je de software van de cd installeerd zonder dat je de livebox aan je pc hebt hangen (draadloos of bedraad).
 
Wat versta je in njouw geval onder draadloos internet? Wifistick in je livebox of een router achter je livebox?
 
ja drivers zijn geinstaleerd geluid alles doet het op gegeven ogenblik vraagt ie om de usb stick erin te doen.
Dus de stick erin maar dan kan ik niet verder daar blijft ie hangen,dus daar kom ik niet verder.
ruud
 
Bedoel je dat het spaak loopt tijdens het installeren van je wifi-usbstick?
 
Wat bij mijn sweex altijd werkt:

CD eruit. Stick erin en XP het ding laten herkennen. Zodra XP naar de drivers vraagt de cd erin en een evt autorun venster wegklikken. Dan naar de map met de drivers gaan en aangeven waar die te vinden zijn.

Geen idee of dat bij jouw merk usb-wifistick ook werkt...

The proof of the pudding is in the tasting
 
Heb je geen draadloze netwerkkaart in je laptop?
Ik heb laatst gehad dat deze kaart met de wifi-usb stick van orange elkaar in de weg zitten..
Toen de normale netwerkkaart verbinding gemaakt en werkte toen wel dus die sagem wifi stick ligt nu in de kast..
Installeer eerst eens de software van je livebox..
Dus zet je wlan netwerkkaart eens aan en druk op verbinding maken.
 
Laatst bewerkt:
Sluit eerst je laptop met 'n netwerkkabel aan op je modem en kijk of je dan wel internet hebt,is dit 't geval typ http://192.168.1.1 in je adresbalk dan kom je in je livebox en kun je 'n aantal dingen controleren,wijst zich bijna vanzelf.
 
Laatst bewerkt:
"http://192.168.1.1/" werkt niet altijd.

Beter:

Start>uitvoeren. Daar typ je cmd en klik op enter.
In het volgende venster typ je ipconfig en weer enteren
Achter standaardgateway staat het ipadres van je router/router
 
klopt, maar TS heeft nog steeds niet verteld of zijn LB draadloos is of een evt router daarachter... :)
 
Als ik goed gelezen heb probeert hij de livebox te installeren via de cd en meegeleverde usb dongle van 't modem/router van Orange dus neem ik aan dat 'ie verder geen andere router eraan heeft hangen.
 
Ik vermoed dat hij een PCMCIA kaart in zijn livebox heeft..Met idd een usb SAGEM dongle van orange,maar wanneer TS zich meld horen we het wel..:p:p
 
heb jedat gedaan wat ik eerder schreef? Vaste netwerkkabel en dan verbinding maken?
 
Bij de livebox wordt 'n netwerkkabel van ong. 2 meter meegeleverd om bij problemen in je livebox te kunnen inloggen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan