Livestream NOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

stream2024

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2024
De livestream van NOS.NL hapert en buffert steeds. Ik begrijp dit niet. Livestreams van andere sites werken wel. Ik heb de cookies verwijderd, maar probleem blijft. Op de laptop van mijn vrouw geen probleem met de stream. Ik heb een razendsnelle glasvezel. Op m'n Android tablet gaat het ook goed. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Het probleem ken je wel, dat heb je net uitgelegd.
Je zal op zoek zijn naar een oorzaak ;)

Gooi je browser cache eens leeg en tevens de TEMP map.

:)ja de oorzaak van het probleem

ik heb de cache etc geleegd. Maar dit helpt niet.

ja, Chrome, Edge, Opera. Zelfde resultaat. Als het, wat ik denk, aan mijn laptop zou liggen, wat zouden dan potentiële oorzaken kunnen zijn?

Bovendien, als ik een video afspeel op nos.nl dan heb ik ook hetzelfde bufferprobleem. Dus niet alleen bij de livestream.

Hoe bekijk je het via de laptop, via wifi of bekabeld?

Het zou aan je wifi kunnen liggen. Probeer je laptop eens meer naar je accesspoint te verplaatsen.

Wat ik ook niet snap, dat ik de tijdelijke bestanden verwijder en nog geen paar minuten later staat daar weer 1 gb. Is dat gebruikelijkhelpmij.jpg

Tja, een buffer naam eenmaal veel ruimte in, vooral met HD-kwaliteit en dergelijke.

Hoe bedoel je dat precies? Bedankt voor de reactie overigens.
Gewoon je laptop oppakken en dichterbij je accesspoint (antenne) te plaatsen. Hoe verder het bereik, hoe zwakker het signaal wordt. Hij dichterbij het signaal wordt, hoe sterker het wordt.

PS: Je kan je bericht hier ook wijzigen in plaats van steeds nieuwe berichten te plaatsen, als je als laatste gereageerd hebt.

Gewoon je laptop oppakken en dichterbij je accesspoint (antenne) te plaatsen. Hoe verder het bereik, hoe zwakker het signaal wordt. Hij dichterbij het signaal wordt, hoe sterker het wordt.

PS: Je kan je bericht hier ook wijzigen in plaats van steeds nieuwe berichten te plaatsen, als je als laatste gereageerd hebt.
Nee, heeft ook geen positief gevolg.

Het kan zijn dat je even de streaming uit moet zetten, en opnieuw moet opstarten. Of de laptop zelf even.
En probeer ook een een kabel. Er is vast wel een computerwinkel in de buurt die je kan adviseren.

kan zijn dat die kwaliteit minder is, en dus minder buffers nodig heeft.
Meten is weten!

Het kan zijn dat je even de streaming uit moet zetten, en opnieuw moet opstarten. Of de laptop zelf even.
En probeer ook een een kabel. Er is vast wel een computerwinkel in de buurt die je kan adviseren.
Opnieuw uitzetten en opstarten al vaak gedaan zonder dat dit helpt. Aan kabels ga ik niet meer beginnen.

Zoals ik zei: Meten is weten!
Je zou je kunnen verdiepen in de network-tab van je browser, waarin je ziet welke requests er allemaal binnenkomen, en hoe groot die streaming-chuncks zijn. Dan kan je conclusies stellen, maar dan moet je je wel inlezen hierover.

Ook kan het dat je provider een trage route met een hoge ping naar NOS heeft. Of je hebt misschien een VPN?

Anderzijds kan je proberen om je probleem bij NOS neer te leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan