Lnk extensie bij pictogram op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Vandaag valt het me ineens op dat bij alle pictogrammen op mijn bureaublad de extensie .lnk achter de naam van ieder pictogram staat. Als ik die extensie overal weghaal is ook de afbeelding van ieder pictogram niet meer te zien. Weet iemand een manier waarmee ik die extensie zonder problemen kan weghalen.

Zet de extensie dan maar snel terug! Dat is namelijk de extensie van snelkoppelingen, daar is helemaal niks vreemds mee.
(typ er wel .LNK achter in kleine letters, het eerst lettertje is dus een kleine letter L.)

Oke, als je dat gedaan hebt, duiken we samen gezellig het register in! :D

Ga naar Start.
Klik op Uitvoeren...
Typ in het vakje regedit en klik op ok.

Je ziet dat er nu een scherm opent. Zoals in de gewone verkenner, met mapjes enzovoort...

Ga naar de map HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\.
In de map classes zit een waslijst van andere mapjes, probeer hierin de map lnkfile te vinden. (staat bij de L, niet bij de I).

Klik nu op deze map!
regedit-linkfile-nse-rest.gif

Je zou rechts nu een regel moeten zien staan, met NeverShowExt in.

Ik heb het gevoel dat die er bij jou NIET zal staan. Wat doe je dan:

Je klikt met rechts op een leeg gedeelte, je neemt nieuw >> tekenreekswaarde.
regedit-linkfile-nse-rest-newtek.gif

Noem deze NeverShowExt

Zorg ervoor dat het gedeelte rechts er komt uit te zien als op mijn eerste plaatje.

Sluit dan de registereditor en start terug op.

James :)

Het ongelooflijke is gebeurd. Precies zoals James007 heeft beschreven heb ik de genoemde acties uitgevoerd. En zie daar de .lnk extensies zijn niet meer op mijn bureaublad te zien. Mijn dank is zeer groot.

Shaken.. not stirred

Goed gelezen James007. Had zelf gezocht op lnk:o maar allee het is opgelost :thumb:

Lei.

Laatst bewerkt:
theobakker zei:
Het ongelooflijke is gebeurd. Precies zoals James007 heeft beschreven heb ik de genoemde acties uitgevoerd. En zie daar de .lnk extensies zijn niet meer op mijn bureaublad te zien. Mijn dank is zeer groot.
Dat is goed nieuws!

Graag gedaan! :D

James007

Perfekte oplossing !
Hoef goddank niet de hele bubs opnieuw te installeren, net nadat ik dat had gedaan.
Het vreemde was dat ik geen naam kon wijzigen op het bureaublad dan verviel onmiddelijk de link en de bijbehorende icoon. R klikken gaf ook aan dat er iets ongewoons ontstond want de eigenschappen klopten niet zoals voorheen.
Of het nu een update is geweest of een "handigheidje" (destructieve programmatje's?)

Waarom niet een registerkey maken? Nu heb ik er in elk geval een klaar om met één klik te herstellen. Gewoon exporteren van de aangemaakte key uit het register en opslaan. Helpt ook als er iets fout gaat en je vóór de verandering een export en save deed.

Thanks

Zonder reg-bestandje kun je de mensen nog wat laten oefenen met de registereditor natuurlijk!

Fijn dat het geholpen heeft. ;)

Je kunt het ook gewoon vanuit Windows Verkenner (mapopties) regelen maar er zijn vele wegen naar Rome en James maakt duidelijke en correcte beschrijvingen dus why not :thumb:.

Je kunt het ook gewoon vanuit Windows Verkenner (mapopties) regelen maar er zijn vele wegen naar Rome en James maakt duidelijke en correcte beschrijvingen dus why not :thumb:.

XP-PC

Je bedoelt extensies voor bekende bestandstypen verbergen?
Dat stond al aan dus?
Waarom verdwijnen dan de associaties met een icoon of de koppeling bij wijziging naam als de extensie op zich blijft gehandhaafd op het blad?

XP-PC

Je bedoelt extensies voor bekende bestandstypen verbergen?
Dit kan individueel in- of uitgeschakeld worden.

Waarom verdwijnen dan de associaties met een icoon of de koppeling bij wijziging naam als de extensie op zich blijft gehandhaafd op het blad?
Omdat de extensie wél werd getoond. Door het .lnk gedeelte weg te halen, haalde je in feite de extensie weg.

Ik kan even geen screenshot laten zien omdat ik nu op Vista werk.

Dit kan individueel in- of uitgeschakeld worden.

Omdat de extensie wél werd getoond. Door het .lnk gedeelte weg te halen, haalde je in feite de extensie weg.

Ik kan even geen screenshot laten zien omdat ik nu op Vista werk.

XP-PC

Mis hoor, ik liet uiteraard de .lnk staan. Heb het uitgeprobeerd.
Bovendien had ik dan alle koppelingen opnieuw moeten associeren.

Nu is het in een keer gefixt.

Het werkt in elk geval prima thanks to 007.
From Russia with :love:

Laatst bewerkt:
Right.. Je probleem was en is me niet duidelijk maar het is nu opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan