Beste Lezer,
Onlangs verwachtte ik via een pc een audio-file in wav. formaat toegezonden te krijgen, maar helaas gooide mijn emailprogramma (dat op een Mac ontvangt) het bericht weg en plaatste onderstaande vervanging:
///////////////////////////////////////////////////
Waarschuwing: Er zijn 1 of meer bijlagen uit dit bericht verwijderd (song met stem2.lnk). Zie de bijlage "ZiggoSMTP-Attachment-Warning.txt" voor meer informatie.
Het bericht kan nu met het volgende bijlagen of koppelingen worden verzonden:
Snelkoppeling naar: I:\Documents and Settings\gebruiker\Mijn documenten\Ableton\song met stem Project\song met stem2.wav
Opmerking: Sommige e-mailprogramma's staan ter beveiliging tegen virussen het verzenden of ontvangen van bepaalde bestandsbijlagen niet toe. Controleer de beveiligingsinstellingen voor uw e-mail als u wilt weten hoe bijlagen worden afgehandeld.
Dit is een bericht van de Ziggo MailScanner
-------------------------------------------
De oorspronkelijke e-mail bijlage "song met stem2.lnk"
staat op onze lijst van niet-toegestane bijlagen.
De bijlage is vervangen door deze waarschuwing.
Op Thu Sep 2 18:45:42 2010 gaf onze virusscanner de volgende melding:
MailScanner: Eudora *.lnk security hole attack (song met stem2.lnk)
--
Ziggo MailScanner
www.ziggo.nl
///////////////////////////////////////////////////////////
Op het internet las ik vervolgens dat bestanden met de toevoeging "lnk." een gevaarlijk en veel voorkomend virus zouden betreffen.
Houdt dit dan in dat de pc van waar het verzonden is, besmet is met dit virus? Of pikt het dit onderweg op? En zo ja, is het virus makkelijk te herkennen en te verwijderen van een pc?
Dit omdat ik mij afvraag of de file veilig met een ZIP-verpakking kan wordenkunnen verzonden, of dat het virus dan al aan die file vast zit.
En is iemand bekend met dit virus?
Ik heb het van deze site:
Dangerous Email File Attachments You Should Be Aware Of |Collection of Web Freebies
in afwachting,
bij voorbaat dank voor de reactie,
Frank
Onlangs verwachtte ik via een pc een audio-file in wav. formaat toegezonden te krijgen, maar helaas gooide mijn emailprogramma (dat op een Mac ontvangt) het bericht weg en plaatste onderstaande vervanging:
///////////////////////////////////////////////////
Waarschuwing: Er zijn 1 of meer bijlagen uit dit bericht verwijderd (song met stem2.lnk). Zie de bijlage "ZiggoSMTP-Attachment-Warning.txt" voor meer informatie.
Het bericht kan nu met het volgende bijlagen of koppelingen worden verzonden:
Snelkoppeling naar: I:\Documents and Settings\gebruiker\Mijn documenten\Ableton\song met stem Project\song met stem2.wav
Opmerking: Sommige e-mailprogramma's staan ter beveiliging tegen virussen het verzenden of ontvangen van bepaalde bestandsbijlagen niet toe. Controleer de beveiligingsinstellingen voor uw e-mail als u wilt weten hoe bijlagen worden afgehandeld.
Dit is een bericht van de Ziggo MailScanner
-------------------------------------------
De oorspronkelijke e-mail bijlage "song met stem2.lnk"
staat op onze lijst van niet-toegestane bijlagen.
De bijlage is vervangen door deze waarschuwing.
Op Thu Sep 2 18:45:42 2010 gaf onze virusscanner de volgende melding:
MailScanner: Eudora *.lnk security hole attack (song met stem2.lnk)
--
Ziggo MailScanner
www.ziggo.nl
///////////////////////////////////////////////////////////
Op het internet las ik vervolgens dat bestanden met de toevoeging "lnk." een gevaarlijk en veel voorkomend virus zouden betreffen.
Houdt dit dan in dat de pc van waar het verzonden is, besmet is met dit virus? Of pikt het dit onderweg op? En zo ja, is het virus makkelijk te herkennen en te verwijderen van een pc?
Dit omdat ik mij afvraag of de file veilig met een ZIP-verpakking kan wordenkunnen verzonden, of dat het virus dan al aan die file vast zit.
En is iemand bekend met dit virus?
Ik heb het van deze site:
Dangerous Email File Attachments You Should Be Aware Of |Collection of Web Freebies
in afwachting,
bij voorbaat dank voor de reactie,
Frank