load error..heeeeeeeeelp

Status
Niet open voor verdere reacties.

pebbles0208

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Wie kan me helpen????
Ik heb gisteren opnieuw windows xp mbv een backup cd op mijn acer aspire 5101 latop geinstalleerd. Dat ging goed, ik heb ook weer alles op mijn eigen voorkeuren ingesteld. Daarna heb ik Norton geinstalleerd. Ik moest opnieuw opstarten...en daarna kreeg (en krijg) ik de melding "load error..press any key to reboot". Wat is er mis gegaan...het maakt niet uit op welke toets ik druk, ik blijf die melding krijgen.
Hoe krijg ik mijn laptop weer werkend??????
Help me aub, ik heb hem hard nodig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Start op vanaf de Windows XP cd, maar kies voor herstellen ipv installeren. Dan vanuit het venster dat op DOS lijkt fix mbr uitvoeren

Start op vanaf de Windows XP cd, maar kies voor herstellen ipv installeren. Dan vanuit het venster dat op DOS lijkt fix mbr uitvoeren

Ik heb alleen de backup cd die ik zelf gemaakt heb. Maar ik blijf gewoon diezelfde melding krijgen, weet niet hoe hem te omzeilen.

Voor de Veilige Modus, er zijn 2 manieren:

A)
- tijdens het opstarten, de toets F8 snel achter elkaar indrukken.
- er verschijnt een menu met een aantal opties. Kies met de pijltjestoetsen de optie 'Veilige modus'.

B)
1. Klik op 'Start' en dan op 'Uitvoeren' (Run)
2. Vul in: msconfig en druk op enter
3. Je ziet nu een scherm met een aantal tabbladen, ga naar het tabblad 'boot.ini'. Zet hier een vinkje bij de optie '/safe boot'.
4. Klik op 'OK' en start de computer opnieuw op wanneer hierom wordt gevraagd.

Laatst bewerkt:
Voor de Veilige Modus, er zijn 2 manieren:

B)
1. Klik op 'Start' en dan op 'Uitvoeren' (Run)
2. Vul in: msconfig en druk op enter
3. Je ziet nu een scherm met een aantal tabbladen, ga naar het tabblad 'boot.ini'. Zet hier een vinkje bij de optie '/safe boot'.
4. Klik op 'OK' en start de computer opnieuw op wanneer hierom wordt gevraagd.

Deze manier zal niet echt lukken als de computer niet opstart...

TS: Is die backup misschien gemaakt met Norton Ghost??

Tis mij nog niet duidelijk hoe ver hij opstart!

Als ik nu de laptop aan zet, krijg ik direkt die melding. Als ik dan via ctrl/alt/del opstart...dan krijg je het acer opstartscherm te zien...daar heb ik alleen de mogelijkheid om F2 (bios) te kiezen. Kies ik dat niet, dan verschijnt weer direkt de melding.

Heb je de herstelfunctie geprobeerd zoals aangegeven door mrmusic ?
Post 3.

Heb je de herstelfunctie geprobeerd zoals aangegeven door mrmusic ?
Post 3.

Ik krijg de backup cd niet eens aan het draaien dus kan ook geen herstellen aangeven. Het lijkt alsof hij begint..je hoort dan de cd draaien, maar hij zet niet door. En dan volgt weer die melding. Moet ik iets in de bios veranderen of zo?

Je kunt in het BIOS je opstart (boot) volgorde veranderen, dus de cd-rom/dvd als eerste.

Je kunt in het BIOS je opstart (boot) volgorde veranderen, dus de cd-rom/dvd als eerste.

Ik heb usb cdrom als eerste geplaatst in de bios, maar krijg weer die melding. Ik word er niet goed van...dit kost me 1 jaar van mijn leven :confused: .

:) Ik bedoel geen usb cd-rom, maar een ingebouwde cd-rom.

:) Ik bedoel geen usb cd-rom, maar een ingebouwde cd-rom.

Die heb ik wel. Dan heb ik dus de verkeerde ingesteld.
Dit zijn de mogelijkheden die ik heb:

IDE0: Hitachi
IDE1: HL - DT-ST DVDRAM GSA
SATA
PCI BEV: realtek boot agent
USB HDD
USB FDD
USB KEY

Welke moet ik dan op 1 zetten?

IDE1: HL - DT-ST DVDRAM GSA
Die als eerste.

Allemaal alvast bedankt voor jullie hulp..helaas kwam ik er daarmee ook niet uit. Ik heb de laptop vandaag meegenomen naar het werk, morgen kijkt iemand van de ICT afdeling er naar.
Mocht het niet lukken, dan kom ik weer bij jullie terug!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan