Hey,
Soms heb ik dat als ik een plaatje inlaad en laat tekenen, dat het eventjes duurt (paar seconden) voordat het plaatje te zien is (omdat het plaatje nog opgehaald enzo moet worden).
Dit is de code die ik gebruik om een plaatje op te halen en te laten tekenen:
Mijn vraag is hoe je kunt checken of een plaatje al geladen is of nog niet, zodat je dan een soort loadscreen kan maken die een tekst heeft dat er nog iets geladen moet worden en die pas weg gaat als het plaatje geladen is.
Ik hoop dat 't een beetje duidelijk is .
Alvast bedankt.
EDIT:
Laat maar, ik heb 't al opgelost.
Soms heb ik dat als ik een plaatje inlaad en laat tekenen, dat het eventjes duurt (paar seconden) voordat het plaatje te zien is (omdat het plaatje nog opgehaald enzo moet worden).
Dit is de code die ik gebruik om een plaatje op te halen en te laten tekenen:
Code:
Image getImage(String img) {
return Toolkit.getDefaultToolkit().getImage(img);
}
public void draw(final GameRunner01 hoofd_klasse, Graphics g) {
g.drawImage(getImage("Images/Left.gif"), 0, 0, hoofd_klasse.getWidth(), hoofd_klasse.getHeight(), null);
}
Mijn vraag is hoe je kunt checken of een plaatje al geladen is of nog niet, zodat je dan een soort loadscreen kan maken die een tekst heeft dat er nog iets geladen moet worden en die pas weg gaat als het plaatje geladen is.
Ik hoop dat 't een beetje duidelijk is .
Alvast bedankt.
EDIT:
Laat maar, ik heb 't al opgelost.
Laatst bewerkt: