loadgovstatesecurity.pw - werk op tablet met Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Kreeg tijdens werken op mijn Samsung Android tablet plots zo'n rare
melding van zogenaamd de politie, dat ik e.e.a. illegaal etc., etc.
en dat ik dat alleen maar zo kunnen opheffen door een bedrag over te maken.
Ik heb er wel van gehoord, dat het een virus is; en heb dus uiteraard niet betaald.
Dit is wat er gemeld wordt :

loadgovstatesecurity.pw

Kent iemand het en zo ja, is er een exe; een removaltool voorhanden, of kan het
anderszins worden getrickerd ?

Zelf vind ik na wat zoeken : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.antivirus
 
Laatst bewerkt:
Zegt me niet zoveel, ik zou meer vermoeden dat het een popup webbrowser melding is, zoals ik recent een paar keer de mededeling kreeg dat ik (als ik WhatsApp nog langer wilde gebruiken) ik me op een SMS dienst moest abonneren. Was vlgs. mij die op deze webpagina wordt getoond.

Waar ze precies vandaan komen weet ik zo snel niet, maar ik vermoed dat jouw "politie-virus" in werkelijkheid een reclame popup is die je probeert over te halen om (bijv.) een dure SMS dienst af te nemen of (zonder besmet te zijn) toch te gaan betalen.

Dus de hamvragen zijn (in volgorde):
a. Wat gaf je de melding? Opende je een (reclame-gefinancierde) website of app op dat moment?
b. Welke apps heb je en hoe "duister" zijn die?
c. Is die tablet geroot en zo ja, heb je van "Black market" of andere "gratis" plekken apps geïnstalleerd?

Overigens heb ik zélf alleen een paar standaard applicaties van Google en vertrouwde uitgevers en WhatsApp op mijn android (telefoon).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
a. Wat gaf je de melding? Opende je een (reclame-gefinancierde) website of app op dat moment? . . . . . . NEE, was bezig in Google Play
b. Welke apps heb je en hoe "duister" zijn die? . . . . . GEEN DUISTERE
c. Is die tablet geroot en zo ja, heb je van "Black market" of andere "gratis" plekken apps geïnstalleerd? . . . . . NEE, niet geroot
 
Graag nog een toelichting op je eerste posting: Je praat over een Android tablet, maar in het onderwerp praat je over "Werk op tablet met Win7". Dat past niet bij elkaar, dus kun je uitleggen of er verband is tussen Win7 en jouw (Android) tablet?

Overigens (gegeven wat je zojuist postte) blijf ik bij mijn vermoeden dat je tegen een popup bent aangelopen die je wil overhalen om geld weg te geven terwijl je helemaal niet besmet bent.

Tijs.
 
HTML:
dnties 
Graag nog een toelichting op je eerste posting: Je praat over een Android tablet, maar in het onderwerp praat je over "Werk op tablet met Win7". Dat past niet bij elkaar, dus kun je uitleggen of er verband is tussen Win7 en jouw (Android) tablet?

Ja, in het onderwerp gaf ik e.e.a. abusievelijk op; niets spannends verder.

HTML:
Overigens (gegeven wat je zojuist postte) blijf ik bij mijn vermoeden dat je tegen een popup bent aangelopen die je wil overhalen om geld weg te geven terwijl je helemaal niet besmet bent.
Tijs.

Oké, het kan kloppen, want even later kon ik gewoon Googleplay weer benaderen (dat kon even niet) !
 
Dat laatste is consistent met wat ik meemaakte met de genoemde "Betalen voor WhatsApp" popup. Mijn webbrowser was even "onbereikbaar" maar later weer wel.
Ik zou zeggen: Laat de vraag nog even open, misschien reageert iemand anders nog. Anders kun je de vraag altijd nog over een week of 2 of zo afsluiten.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan