'local delivery failed' op mailserver behorend bij mijn eigen webdomein

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertdejong

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Berichten
27
Het is als volgt:
- ik mailde naar iemand met een Hotmail adres vanaf een e-mailadres behorend bij mijn domein
- die persoon mailt mij terug via de ‘beantwoorden’ functie binnen hotmail
- vervolgens krijgt die persoon een mailtje terug met de volgende tekst: "This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

mijn@emailadres.nl
local delivery failed
"
- ik ontvang (ondanks de melding) gewoon de e-mail
- dit raakt in een soort loop, iedere 4 minuten krijgen we ieder een mailtje, tot op heden gaat dit door
- Ik heb toegang tot DirectAdmin van mijn domein, ik beschik ook over een administratoraccount en SSH-toegang maar ik weet niet wat ik daarmee kan uitrichten tegen dit probleem.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik vind het een zeer storend probleem en met name voor degene met wie ik mailcontact had…

Ik gebruik MS Outlook, de ontvang(st)er gebruikt haar browser om via hotmail.com te mailen. Het mailverkeer gaat via mijn webserver (hosted by Leaseweb) naar hotmail en vice versa.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing, alvast bedankt!
 
Gegeven dat er "local delivery failed" staat moet het op jouw mailserver misgaan.
Dat de mailtjes nu nog worden verstuurd lijkt te betekenen dat in jouw mailsysteem het binnengekomen bericht nog steeds in een soort wachtrij staat, waar elke x minuten naar gekeken wordt en geprobeerd wordt de daar aanwezige mail af te leveren (in jouw mailbox).

Geen duidelijke situatie-schets zichtbaar in je verhaal, bijv. vermeld je niet welk mail-systeem je gebruikt, welk besturingssysteem er draait op die webserver etc.

Als je gewoon gebruik maakt van een mailserver-programma dat leaseweb beschikbaar gesteld heeft op die webserver, dan zou ik zeker bij Leaseweb informeren of zij hulp kunnen bieden (of je een beheer-handleiding kunnen geven etc.)

Tijs.
 
Aanvullende informatie

Je hebt gelijk, dit staat er op de server:

Apache 2.2.15
DirectAdmin 1.35.1
Exim 4.69
MySQL 5.1.34
Named 9.5.1
ProFTPd 1.3.2
sshd
dovecot 1.2.11
Php 5.2.13

Ik heb exim al een keer gerestart, in de mailque zie ik de mailtjes ook staan maar wat ik ook doe (bounce, retry, delete, freeze) het probleem blijft bestaan.

Overigens helpt Leaseweb niet kosteloos omdat het een dedicated server is die wij dus in eigen beheer hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan