local only vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Slecht signaal zo te zien, ga eens wat dichter met de pc/laptop bij de router zitten en kijk of het dan opgelost is.
 
dat gaat niet het is een verdieping beneden. ik kan niet dichterbij want hij staat op mijn bureau. maar daar licht het toch niet aan?
een laptop staat er naast met windows 8 en die werkt wel gewoon
 
Laatst bewerkt:
Grote kans dat het daar wel aan ligt ;) Op de plaatjes is in ieder geval te zien dat het signaal verreweg van sterk is.
 
Ik mis in de schermafdrukken de uitvoer als je in op de knop Details klikt. We weten dus niet welk ip-adres er nu (uiteindelijk) geldt op de draadloze verbinding.
Tweedens is mij niet duidelijk of je niet (per ongeluk) een vast IPv4 adres heb ingesteld op de draadloze verbinding. Geef ook daar de schermafdruk van: knop Properties -> dubbelklik Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)
Derdens is niet duidelijk of in de router wel of niet MAC-filtering als beveiliging aanstaat. Indien die aanstaat: uitzetten en daarna opnieuw proberen te verbinden.

Tijs.
 
Die foto's zien op zich goed uit, als je eigen draadloze netwerk ook echt "lieverse" is én de draadloze router 192.168.1.1 als (LAN) ip-adres heeft.
Eerste is het nakijken of je Mac-filtering aan hebt staan. Als die aanstaat is dat hoogstwaarschijnlijk het probleem.

Is (uitzetten van) Mac-filtering niet de oplossing:
Wat opvalt is dat er geen pakketten zijn ontvangen, maar wel verstuurd ("Activity" in de Wireless "Network Connection Status" van je eerste plaatje).
Wat je zou kunnen proberen is eens kijken of je de router kunt Pingen, en kijken of daarmee wat veranderd is in die statistiek (vooral het "Received" gedeelte):
Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping 192.168.1.1

Verder zou je nog het volgende kunnen proberen (=herstel TCP/IP stack):
Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset
Daarna de pc/laptop herstarten en kijken of het dan beter gaat, ook m.b.t. die ping test van hierboven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan