Local Zone in Zone Alarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basta

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2002
Berichten
224
Hallo allemaal,

Ik heb de handleiding van Zone Alarm doorgeploeterd maar ik kon het antwoord op mijn vraag niet vinden.
Misschien kan een van jullie me helpen?

Moet ik bij de Local Zone in Zone Alarm ook het ip-adres van de PC invullen waar Zone Alarm opstaat?
Momenteel heb ik alleen het ip-adres ingevuld van m'n tweede computer.
Beide pc's hangen achter een (ADSL) modem / router.

Alvast bedankt!
 
Volgens mij niet !! :D Weet het bijna wel zeker .
 
Nee dat hoeft niet. wanneer je dat doet heb je ook kans dat er ongewenste uitgaande verbiningen ontstaan. En dat moet niet lijkt mij.
 
OK, maar ik krijg alleen ongewenste meldingen als ik bestanden uitwissel tussen beide pc's.

Komt misschien door de ingebouwde firewall van de router?

Groeten,
 
Moet ik even genereren... Un momento por favor....
 
Komt ie, dit krijg ik als melding:

The firewall has blocked routed traffic from 10.0.0.150 (TCP Port 4135) to 66.168.246.137 (TCP Port 2340) [TCP Flags: AP].

Occurred: 6 times between 1/3/2003 3:43:44 PM and 1/3/2003 3:44:32 PM

10.0.0.150 is de pc in kwestie.
 
Dit heeft idd. met je router te maken. ZoneAlarm ziet dat het verkeer via een router is gekomen en ziet dat als onveilig. Wanneer je router een goed werkende firewall heeft kun je zonealarm wel wat zachter instellen of geheel achterwege laten.
 
Het betreft een ADSL SpeedTouch modem, getweakt naar een Pro model. Firewall en router mogelijkheden staan dus aan.
Ik weet niet zeker of dit een behoorlijke firewall is.

De vraag is natuurlijk wel, wat gebeurt er met het uitgaande verkeer? Daar het je ZA wel voor nodig toch?

M'n huidige ZA instellingen staan op Local: Medium en Internet: High.
En het ip-adres van m'n andere pc staat in de Local Zone.
 
Maar je router in het internet vandaar dat het fout gaat. Ik vind high op internet wel erg hoog trouwens. Bij mij werkt het internet dan zelfs niet meer :D . Ik heb em zelf altijd op medium en das goed genoeg lijkt mij. Misschien dat zonealarm dan ook niet meer bij jou zeurt over routed verkeer.
 
Laatst bewerkt:
Ga het gewoon een tijdje op medium proberen en kijken of ik dan wat minder gezeur krijg van ZA!
;)

Thanx!

Groeten,
 
Heb het een tijdje aangekeken en ik krijg (bijna) geen meldingen meer, nu ZA op "medium"staat, dus dat is een stuk prettiger!

Bedankt!

Groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan