locale dir functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbd4499

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Is het mogelijk om ook op je lokale pc met een dir functie te werken en zo ja hoe? M'n uitgangspunt is om met een loop een aantal foto's van de geheugenkaart te uploaden naar de website.

De totnogtoe gevonden commando's hiervoor zijn slechts bestemd voor gebruik op de server zelf en de $_post commando's liggen niet bepaald voor de hand om dit te automatiseren.

Als je een webservertje zoals XAMPP of WAMP opzet dan kan je de dir functie gewoon verwijzen naar je geheugenkaart.

Je kunt met PHP niet verbinden met machines anders dan de server waar PHP op gerund wordt, behalve via het http protocol of een rare socket oplossing.

Het uploaden kun je het beste doen met een FTP programma, denk ik...

Moet het werken op meerdere pc's of alleen je eigen pc?
Als op meerdere pc's zal je niks vinden denkik omdat dit een grote beveiligingsfout zou zijn; iedereen kan zomaar dingen van je pc kopieëren.
Als het alleen op je eigen pc zou moeten werken dan is toch de beste oplossing een webservertje op te zetten aangezien je dan gewoon de normale dir functie etc kan gebruiken.

Wel zou je met bv. Autoit (soort basic) een programma kunnen maken die je hele geheugenkaart upload naar een ftp server zodra je je geheugenkaartje erin doet. maar dan gebruik je geen php meer..

Autoit: http://www.autoitscript.com/autoit3/index.shtml

Ze zullen het idd wel voor de beveiliging hebben gedaan. Ik zat ff te denken om installaties van software e.d. te kunnen regelen via php maar de daarvoor benodigde commando's draaien dus alleen maar op de server zelf.

Dat hangt er een beetje vanaf op welke manier je php wilt gebruiken. Je kunt met php prima een console applicatie maken en er bestaan programmas om er standalone .exe's van te maken. Ik heb bijvoorbeeld een kleine applicatie gemaakt op videos te downloaden van gamekings.tv (gamekings.rar uitpakken en de .bat draaien).

Het probleem is dat je php wel kunt gebruiken om bestanden te verzenden en ontvangen, maar het is er niet echt geschikt voor. Ik heb daarom gekozen om met php de data op te halen en te verwerken, maar het downloaden laat ik over aan wget.

Als je foto's wilt uploaden naar een server zul je hetzelfde moeten doen. Kortom, als je het echt wilt kan het, maar je kunt beter een ftp programma gebruiken zoals Frats al aangaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan