Localhost naar www.-(iets)-.nl (met bijv. Apache)

Status
Niet open voor verdere reacties.

INT IT Michael

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Berichten
24
Hallo, Is het mogelijk om je localhost te configureren dat het een domein wordt?
Het is dan wel online zolang de pc gebruik maakt van het ip adres?
Is het mogelijjk of praat ik onzin??:confused:
 
-

Ik weet niet zeker of dat kan, maar je kan wel een website hosten op je eigen pc in combinatie van dyndns.com en apache server.
Zolang jou pc aanstaat is je website ook online.

Erg leuk, eigen download links maken, je eigen plaatjes hosten etc.
En het is gratis.
 
Apache geinstalleerd = ok
localhost (192.168.0.101) = ok
account aangemaakt dyndns.com = ok

dit is wat ik tot nu toe heb, maar hoe maak configureer je dyndns.com met apache server???
 
hey,

dyndns en apache hebben op zich niet veel met elkaar te maken.
je moet zorgen dat poort 80 in je router/firewall openstaat. vervolgens moet je bij dyndns je uitgaande IP doorgeven, dus niet 192.168.... maar het IP dat je van je provider krijgt.

dan moet het werken
 
Apache geinstalleerd = ok
localhost (192.168.0.101) = ok
account aangemaakt dyndns.com = ok

dit is wat ik tot nu toe heb, maar hoe maak configureer je dyndns.com met apache server???

Ik heb het geleerd van een engelse tutorial.
hier heb ik alles van geleerd wat je nodig hebt om een website van je eigen pc af te draaien:

http://rapidshare.com/files/114107351/Tools_To_Create_And_Host_Your_Own_Website_from_Your_Own_Computer_Free_Using_Your_Own_Bandwidth__july.html
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle replies :thumb:
ik heb het bestand gedownload, maar ik kan hem niet openen... :confused: er zit ook geen extentie achter...
welke programma gebruik je om dat bestand te openen?
 
kladblok opent alles. probeer anders een pdf reader, daarmee worden die dingen vaak geschreven
 
bedankt:thumb:
nadeel is dat je alleen subdomains kunt maken, is er een manier om echte domains te kunnen maken ? :rolleyes:
 
Je hebt winrar nodig om het te openen, in het winrar archief zit een bestand dat heet read this first, daar staat alles in wat je moet doen.
Het is wel engels talig..
 
bedankt:thumb:
nadeel is dat je alleen subdomains kunt maken, is er een manier om echte domains te kunnen maken ? :rolleyes:

echte domeinen (bijv. www.mijnsite.nl, www.mijnsite.com) moet je registreren en ook voor betalen. domein registreren kost misschien iets meer dan een tientje per jaar, dan moet je het domein ook nog laten forwarden naar je webserver. kost vaak nog iets extra

je hebt wel gratis domein registratie (bijv. www.mijnsite.tk). als je bij .tk een domein registreert krijg je waarschijnlijk wel iets van een relamebanner oid erbij.
 
ik heb een nl domein voor 7.25 geforward naar mijn eigen server.

dus meer als een tientje en extra betalen voor forwarding naar je eigen server is (denk ik) een beetje onzin
 
Je wil dat als iemand gaat naar: www.jouwdomeinnaam.nl op jou webserver komt?

Oke!

Dit kun je bijv. aanvragen op www.webreus.nl!
Hier neem je een abbonementmet:
1 Een domeinnaam
2 DNS beheer!

Nu vul je bij DNS beheer jou ip adress in en klaar is kees!

Heb het zelf bij 2 site en het werkt goed!

Kost me 14,48 per jaar per site!:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan