Localhost overal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dikzak

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
148
Hej!

Ik heb een oudere computer hier met XP, die ik nog wil gaan gebruiken om gewone dingen te doen (photoshoppen enz). Daarop is Apache 2.2 geïnstaleerd met php 5.2.5, maar dat is niet mijn probleem.

Ik vroeg me af, is het mogelijk om vanaf een andere locatie naar mijn localhost te gaan (via een IP-adres ofzo)?? Ik snap dat mijn pc dan altijd aan moet staan.

Is het mogelijk?

Gr. Tim
 
Binnen het netwerk is het sowieso mogelijk, dan moet je het IP van je computer (netwerk IP dus) in de browser invullen.

Via je externe IP zul je je firewall en/of router de poort 80 open moeten zetten en naar het interne IP van jouw pc laten wijzen.

Beschikbaarheid is gewoon op de pc waar je de webserver op hebt draaien te controleren.
Gewoon het IP in je browser invullen en als je dan een pagina ziet dan is het gelukt.

Controleer dan 3 opties:
http://localhost (Die hoort te werken)
http://{netwerk_ip} (Hoort ook te werken)
http://{externe_ip} (Werkt na juiste instellingen ook)
 
Je hebt zeker een router?

Ik denk dat je die nu aanroept via http://{ip}, zorg dus even dat dat uitgeschakelt is in de router (externe toegang wordt het over het algemeen genoemd)
 
Ik kan wel even de router uitzetten, denk je dat het dan werkt?
Ik mag denk ik niet aan instellingen van de router zitten, me vader was een dag bezig om dat ding draaiende te krijgen... :p:thumb:
 
Zodra jij de router uitzet heb jij geen internet meer. Dat schiet dus niet op.

Je zult wel instellingen in de router moeten wijzigen wil je de website via je externe IP kunnen aanroepen.

Wat voor merk en type is het?
 
Tja... ik zal even kijken, ik post het zo :)

EDIT: E-Tech Wireless Router, type WLRT03
 
Laatst bewerkt:
Ik kan er zo geen handleiding van vinden dus kan je niet precies vertellen waar je moet wezen om wat te wijzigen :(

Dat zul je dus zelf uit moeten zoeken.
 
Volgens mij heb ik ook een ander probleem, mijn IP adres veranderd steeds... Als ik mijn laptop uitzet en mijn vaste comp aan, krijgt de vaste comp het IP adres van mijn laptop volgens mij, hij kijkt gewoon hoeveel pc's op het netwerkt zitten ofzo :p
 
Dan is DHCP denk ik ingeschakeld en krijgt zowel je laptop als je pc een ip toegewezen.

Vreemd dat hij dan veranderd, mijn router deelt steeds hetzelfde IP aan de apparaten uit.
 
NL handleiding voor WLRT03: link

Stel voor je pc een vast ip-adres in (kies bijvoorbeeld 192.168.1.50), met als gateway en ook als DNS server het interne ip-adres van de WLRT03 router (normaal gesproken: 192.168.1.1)

Zover ik kan zien geeft het DHCP server van de WLRT03 ip-adressen vanaf 192.168.1.100 uit, dus is de reeks 192.168.1.2 t/m 192.168.1.99 beschikbaar voor computers die een vast ip-adres moeten hebben. Vandaar de suggestie om 192.168.1.50 in te stellen op je webserver-pc.

Tijs.
 
Dankjewel voor die handleiding! :)
We hebben een beveiligd netwerk, maakt dat nog uit, denk je? :);)
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat het draadloze netwerk beveiligd is?
Dat heeft verder geen directe functie voor je huidige probleem. Het zou gewoon moeten werken.

Probeer het uit, zou ik zeggen. Niet vergeten in je router portforwarding in te stellen naar poort 80 van je netwerkkaart (dus naar 192.168.1.50, als je inderdaad dat ip-adres vast hebt ingesteld).

Let er wel op dat als je je website open zet voor de buitenwereld (via portforwarding dus) je mogelijk een risico creeert als je website niet goed ingericht en beveiligd is en/of als er misschien fouten zitten in Apache danwel PHP die uitgebuit kunnen worden. Hackers kunnen op die manier bij je website komen en mogelijk fouten kunnen gebruiken voor hun doeleinden.

Succes,

Tijs.
 
Dankje voor de informatie, ik zal zeer binnenkort gaan kijken of het inderdaad gaat werken :)
En dat van die hackers, ik geef de link alleen aan mijn vrienden, zij willen volgens mij niet eens mij gaan hacken, maar ik zal het toch nog maar zo goed mogelijk beveiligen! :D:thumb:

Gr en bedankt!

Tim
 
Als ik het zo zie moet je op de router portforwarding instellen in de sectie
Avanced Setup -> optie Special Applications
Eventueel kan het ook in
Advanced Setup -> optie Open Ports

Succes,

Tijs.
 
Jah, ik had gister al even gekeken met mijn vader, we gaan zo weer verder :D:thumb:

Maar als ik het goed begrijp, een netwerk-ip is je IP-adres in het netwerk, begint altijd met 192.168 toch? En je externe IP is je IP dat je gebruikt bij het browsen, het IP adres dat je hier kan vinden: www.watismijnip.nl ?

Graag antwoord, ik weet er niet veel vanaf, het is wel handig als ik het zeker weet :thumb:;)
 
Qua IP-adressen zit je wel juist. Het is echter niet altijd zo dat het met 192.168 begint maar 9 van de 10 keer wel het geval.
 
Alles doet het goed, bedankt voor jullie hulp :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan