locatie cursor staat op juiste plek maar niet in het scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
In tabblad x start mijn macro
in tabblad y eindigt de macro

voordat de macro begint staat de cursor op een willekeurige cel in tabblad y
dit kan dus zijn op cel A300 of M5 om maar wat te noemen.

Als nou de macro eindigt, eindigt hij met dit om de juiste cel te activeren ActiveSheet.Cells(Z, 13).Select
Als nou de cursor in cel A300 stond en de macro eindigt in cel M15 komt nu het gebied in beeld waar de cursor voor het laatst stond (A300) voordat de macro gestart was. De geactiveerde cel is wel cel M15
Hoe krijg ik nou de macro zo dat ook cel M15 waar de macro eindigt in beeld komt en ik niet naar boven moet scrollen of effe met de pijltjes toets naar boven en gelijk weer naar beneden te klikken om in de M15 te komen?

Ik hoop dat het lukt zonder een deel van de macro toe te voegen anders kan ik dat later toevoegen indien gewenst.

Fijne Kerst en alvast bedankt voor de oplossing

Frank

Je hebt geen 'select', 'selection' en 'activecell' nodig in je code.
Werk o.a. met 'cells(Z,13) = ??????' dan wel met een verwijzing naar het blad.
'sheets(X).cells(Z,13) = sheets(Y).cells(Z,13).value'

Dank je wel Harry.
Zie de bijlage a.u.b.?
Ik heb het laatste stuk van de macro bijgevoegd.
Dit programma gebruiken anderen. Ik laat de macro hier stoppen ter controle voordat er wat afgeboekt wordt.
De macro begint dus in een ander tabblad. Niet noodzakelijk voor nu. In het tabblad wif stond ik in cel D142.
De macro eindigt in Cel M55. Als ik nu een x zet in cel M55 gevolgd door <ENTER> wordt het aantal 16 verlaagd met 2
De cursor staat dus wel op M55 maar op het einde van de macro staat mijn scherm nog ergens zodat ik cel D142 kan zien

Wat ik ik dan aanpassen zoals jij hierboven beschrijft?
alvast bedankt.

Frank

Bijlagen

Gebruik eens:
Application.Goto(Range("M55"), True)

deze heeft meer tabbladen voor uitleg en macro's

Misschien dat hier wat beter te zien is wat ik bedoel.
In tabblad wif staat de cursor nu in cel D158
In een willekeurig grijs blokje ( L6 is geselecteerd) in het tabblad boeklijst een x typen gevolgd door <ENTER>
Je komt in het tabblad wif bij de bewuste locatie ( 1VC12B1 ) in Cel M28
Het zichtveld is echter ergens in de buurt van D158
maar zou dus cel M28 moeten zijn wat ik zie.

Bijlagen

Zie #4. Die dat als laatste in je macro en gebruik in plaats van Range("M55") dan een variabele met de juiste range want ik heb nu al een aantal cellen voorbij zien komen.

Edmoor,

thanks voor je reactie maar op deze manier komt hij toch altijd in M55 en dat is niet de bedoeling

Da's logisch als je Range("M55") gebruikt.
Lees #6 nog eens goed. Daar staat wat je daar aan moet doen.

Dat krijg ik niet ingevuld.
Hij stopt bij de juiste cellen allen niet in het zicht.
Die variabele weet ik niet in te vullen qua tekst :o
Application.Goto(Range("M55"), True)
Met dit soort zaken loop ik helaas vast. De finishing touches.
Ik snap dan niet waarom het scherm niet met Cel M28, in dit geval, in beeld komt maar hetscherm laat zien waar de cursor stond.

Het lijkt me toch niet zo moeilijk om M55 te wijzigen in M28...
Alleen zal je daar een variabele willen gebruiken, maar voor de test kan je dat gewoon even doen.

Application.GoTo ActiveCell, True
en effe naar het begin en terug naar de bewuste cel om het hele gebied te zien ipv enkel de bewuste cel links in het boven hoekje
Was dit nou alles????

Waarom zie ik dit niet in beeld komen als ik de VBA aan het vullen ben met een invulling.

Maar goed dank weer voor de oplossingen die aangedragen zijn. a.d.h.v. deze oplossingen is mijn probleem weer opgelost.

post is gesloten vanaf nu. Fijne Kerst allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan