Locatie database achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommiiee

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Berichten
93
Hoi :)

Ik heb bij een webhostingbedrijf webruimte. Ik heb dus een eigen domeinnaam, en ik kan ook databases aanmaken. Ik heb nu een database aangemaakt op mijn webruimte, en daar wil ik mee verbinden via C#.

Ik heb tot nu toe dit als connectionstring:

Code:
            connectionString = "SERVER=212.61.**.***;" +
                "DATABASE=DatabaseNaam;" +
                "UID=DatabaseGebruiker;" +
                "PASSWORD=DatabaseWachtwoord;";
Alle gegevens kloppen, ik ben alleen niet zeker van wat er achter "SERVER=" staat..
Hoe maak ik verbinding met mijn aangemaakte database? Heb dit nog nooit gedaan, alleen lokaal.

Mvg,
Tom ;)
 
Als het goed is kan het webhostingbedrijf dat vertellen.
 
Kijk eens hier voor de beste referentie die ík ken m.b.t. connectionstrings naar verschillende database-systemen vanuit verschillende programmeeromgevingen.

Andere plekken die wellicht nuttig voor je zijn: hier en hier

O.b.v. jouw informatie (waarin je niet noemt welk databaseserversysteem je gebruikt) kan ik niet bepalen welke connectionstrings voor jou van belang zijn.

Mocht je ermee uitkomen, laat dan even weten welke string je uiteindelijk gebruikt hebt en welke (sub-)pagina van bovengenoemde sites je daarvoor hebt gebruikt om het uit te zoeken.

Succes,

Tijs.
 
Hoi,

Heb al ontdekt wat de fout is.

Keek net op de website van mijn webhosting provider. Die gaf aan dat het niet mogelijk is om een externe verbinding met de database te maken is.

Het ging trouwens om MySQL. Toch bedankt!

Tom
 
Ik realiseer me dat je aan mijn vorige informatie niet veel hebt, want je hebt blijkbaar al een correcte connection-string.

Wat wél van belang is voor je probleem is of je in het database-systeem hebt aangegeven dat verbinden vanaf de client wel is toegestaan. Client dus te zien als:
a. Je pc thuis (als je eerst die c# code wilt testen).
b. De (web/applicatie etc.) server bij de provider waar je het c# programma draait.

Zo'n beetje elk database-systeem (MySql o.a.) stellen het zo in dat het werkt als de webserver en de databaseserver op 1 computer zijn ondergebracht (connecten als 'localhost' met de database).

Echter, in het geval dat de database-server en (het) verbindende client-programma op 2 verschillende computers/ip-adresssen zich bevinden, dan zijn vaak extra rechten-instellingen nodig zodat het client ip-adres wordt geaccepteerd door de database-server.

Daarnaast moet je even bekijken of er firewall regels moeten worden aangepast bij de database hosting en/of (web/applicatie) hosting en misschien ook op de database-server zélf om succesvol contact mogelijk te maken. Dit moet zéker worden nagekeken als de (web/applicatie) server een ander ip-adres heeft dan de database-server.

Omdat je informatievoorziening wat 'mager' is in je eerste posting heb ik dit nu opgeschreven/aangegeven.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok, onze 2 postings hebben elkaar gekruist.

Gelukkig was mijn informatie in mijn vorige posting wel zinvol voor (het onderzoek van) je probleem: De (database-)provider staat geen externe verbindingen toe heb je geschreven. Als zij daar niet aan willen doen (vlgs. de voorwaarden) dan houdt het inderdaad op.

Graag je vraag op opgelost zetten door te klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan