Locatie map specificeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter SA3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SA3

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2016
In DoCmd.OutputTo kan je bij [outputfile] filenaam + pad specificeren. Ik wil het pad echter apart specificeren, dus buiten OutputTo. Hoe doe ik dat?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ik zet het pad meestal in een aparte variabele die je dan combineert met de bestandsnaam.
Dim sPad as String
Code:
     sPad = "H:\Documenten\Scans\"
     DoCmd.OutputTo etc. sPad & Me.DocName.Value
Als dat tenminste is wat je bedoelt.

Als bij OutputTo geen outputfile wordt meegegeven krijg je bij uitvoering ervan een window waarin de filenaam wordt gevraagd.
Het pad is dan default het pad van de database. Ik wil in dat window een ander pad of subdir hebben.
Ik wil wel de mogelijkheid hebben bij de uitvoering in het window een bestandsnaam op te geven.

Als bij OutputTo geen outputfile wordt meegegeven krijg je bij uitvoering ervan een window waarin de filenaam wordt gevraagd.
Dat lijkt mij ook helemaal niet handig om dat zo te doen. Veel beter is het om de naam van de output voordat je de DoCmd uitvoert te regelen. Al dan niet met tekstvakken op een formulier, een Inputbox en/of een FileDialog venster om de map te selecteren.

Toch heb ik nog een merkwaardig probleem.
De filenaam, incl. pad, ziet er goed uit, maar bij het daadwerkelijk wegschrijven kom ik niet op bedoelde directory en zijn mijn tekens (: en \) in de filenaam vervangen door underscores (_)!
Wat gaat er fout?

Daarvoor moeten we de db (of in ieder geval de code) zien, vrees ik.

Opgelost door work-around. ChDir voor en na het output-commando.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je een workaround nodig hebt. Wél zie ik dat je code niet deugt. En dat verklaart voor mij al meer dan genoeg :). Met deze code (die ik in allerlei varianten al jaren gebruik) is er niks aan de hand.
Code:
    Rapportmap = "C:\Temp\AAD\Rapporten\"
    Filenaam = Rapportmap & sControl & ".xls"
    DoCmd.OutputTo acOutputReport, sControl, acFormatXLS, Filenaam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan