Locatie mappen veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hoi,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om mijn vraag te stellen.

Ik heb een harde schijf genaamd I:, dit was voorheen D:. Ik vraag mij af hoe ik de snelkoppelingen en de maplocaties kan veranderen van D: naar I:.

Iemand een idee?

Niet meteen een antwoord op je vraag, maar wellicht wel een oplossing voor je probleem.

Een stationsletter wijzigen
Ga als volgt te werk als u een bestaande stationsletter voor een station, partitie of volume wilt wijzigen:
Meld u aan als beheerder of als lid van de groep Administrators.
Klik achtereenvolgens op Start, Configuratiescherm en Prestaties en onderhoud.
Klik op Systeembeheer, dubbelklik vervolgens op Computerbeheer en klik tot slot in het linkerdeelvenster op Schijfbeheer .
Klik met de rechtermuisknop op het station, de partitie, het logische station of het volume waaraan u een stationsletter wilt toewijzen en klik op Stationsletter en paden wijzigen.
Klik op Wijzigen.
Klik op Deze stationsletter toewijzen als deze optie nog niet is geselecteerd, klik op de stationsletter die u wilt gebruiken en klik op OK.
Klik op Ja om de wijziging van de stationsletter te bevestigen.
De stationsletter van het opgegeven station, de opgegeven partitie of het opgegeven volume wordt gewijzigd en voor dat station, die partitie of dat volume wordt in het hulpprogramma Schijfbeheer de nieuwe stationsletter weergegeven.​

Dank je, maar ik denk dat ik het gewoon handmatig moet doen.

Mijn harde schijf is namelijk verdwenen en komt soms wel eens terug, maar ik moet gewoon een nieuwe kopen en het dezelfde letter weer geven.

In ieder geval bedankt.

hmm, als je de letter vd schijf verandert kloppen je snelkoppelingen weer, dan hoef je niet iedere snelkoppeling aan te gaan passen.

Wat bedoel je met
Mijn harde schijf is namelijk verdwenen en komt soms wel eens terug

De letter van mijn schijf was ook veranderd, het was eerst D: en nu is het I:. De snelkoppelingen zijn niet mee veranderd. Ik heb trouwens geen letter aangewezen, dit is door windows zelf gedaan.

Mijn harde schijf verdwijnt, ik heb er al een topic over geopend. Het wordt niet door windows herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan