Locatie niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Textra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
181
Regelmatig krijg ik bijgaande melding. In G heb ik weliswaar een apparaat aangesloten gehad, maar heb het bij het verwijderen op de juiste manier gedaan door in het systeemvak met de linker muisknop op het desbetreffend icoontje te klikken en vervolgens op stoppen of iets dergelijks, waarna ik de melding krijg dat ik het apparaat veilig kan verwijderen. Hoe krijg ik die steeds terugkomende melding weg?
 

Bijlagen

  • Locatie.JPG
    Locatie.JPG
    29,6 KB · Weergaven: 106
Meest logische lijkt me om regedit.exe te starten, daar in het rechter venster helemaal naar boven te gaan en Deze Computer aan te klikken en daarna te zoeken naar de tekst G:
Noteer alle plekken waar je het tegenkomt [tip: met de F3 toets zoek je verder met dezelfde zoektekst.]
Je melding lijkt namelijk een beetje op wat hier wordt beschreven, oftewel dat ergens in het register er nog een (door-)verwijzing naar een schijfletter bestaat [terwijl die schijfletter niet meer aanwezig is.]

Tijs.
 
Hoi Tijs,

In welk gedeelte moet ik zoeken, zie Register.jpg en wat moet ik aanvinken, zie Zoeken reg.jpg?

Gr.
Hans
 

Bijlagen

  • Register.JPG
    Register.JPG
    31,5 KB · Weergaven: 59
  • Zoeken reg.JPG
    Zoeken reg.JPG
    19,4 KB · Weergaven: 62
Gewoon doen wat ik schreef: Klikken op Computer in het linkerdeelvenster, en dan Ctrl-F en daar invullen (om naar te zoeken): G:

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Helaas heb ik niets relevants gevonden dat slaat op G:. Wel heb ik nu ontdekt dat als ik de melding weer krijg en ik ga naar Windows Taakbeheer > Toepassingen en Windows Verkenner selecteer waarna ik op Taak beëindigen klik ik de melding niet meer terug krijg. Dit gebeurt pas wanneer ik weer een nieuwe USB stick of een apparaat aansluit op een USB poort. Heb je nog een idee?
Groetjes
Hans
 
Je zegt dat je niets 'nuttigs' aantrof m.b.t. G: in de registry, maar m.i. is die zoektocht relevant, anders zou je die melding niet krijgen.

Dus (met een USB stick aangesloten) nog eens die zoektocht organiseren en terugmelden wat je tegenkwam tijdens de zoektocht.
[tip: met de F3 toets zoek je verder met dezelfde zoektekst.]

Kijk ook meteen even na welke schijfletter die USB-stick kreeg en meld dat erbij.

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Het register heb ik gecontroleer op G: volgens de in de bijlage aangevinkte opties. De controle is gebeurd terwijl de Windows Verkenner naar de G schijf wijst, dus met de foutmelding en Automatisch afspelen naar D:. Deze laatste is de USB stick. Het resultaat is dat de zoekfunctie niets gevonden heeft.

Groet
Hans
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    32,8 KB · Weergaven: 59
Dat is een foute zoekactie! Het vinkje in "Hele tekenreeks" moet er NIET staan! [De standaard instelling is ook dat dat vinkje NIET aanstaat.]
Als je zo nodig op "Hele tekenreeks" zou willen zoeken, dan moet je zoeken op: G:\
want dat is het volledige pad dat in de foutmelding werd genoemd.

Tijs.
 
Hoi Tijs,

In bijgaande Word documenten heb ik de gevonden regels met betrekking tot G: vermeld. Ik hoop dat je de documenten kunt lezen.

Groet
Hans
 

Bijlagen

  • Register G schijf B.doc
    66 KB · Weergaven: 24
  • Register G schijf A.doc
    71 KB · Weergaven: 42
  • Register G schijf C.doc
    79,5 KB · Weergaven: 26
  • Register G schijf D.doc
    76 KB · Weergaven: 31
  • Register G schijf E.doc
    49 KB · Weergaven: 26
Vraagje: Had je een of andere TomTom memory-stick in je computer op dat moment? Indien niet, dan lijkt het me in de Mountpoint2 items te zitten, zoals aangegeven in je B en A en D en E bijlagen.

Die sleutel mag gewoon weg: Verwijder de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2
Zorg er wel even voor dat je op dat moment geen memory-sticks in je computer hebt.

Tijs.
 
Ok, voor de zekerheid zal ik eerst een backup maken van het register en daarna pas die sleutel verwijderen. Waar dient die sleutel eigenlijk voor? Ik zal je laten weten of het probleem hiermee is opgelost.

Gr.
Hans
 
Zo even van Google/Internet geplukt:
MountPoints2 is a registry entry that stores data to USB devices, such as USB keys and removable hard drives. This key also saves information regarding autorun actions for various devices. When you delete MountPoints2, it will not disrupt the regulation of your system. Removing it with Regedit, or the Registry Editor, will merely delete the USB device information and autorun settings.

Verder onderzoek naar de achtergrond van mountpoints2 : Gebruik Google.

Tijs.
 
Hoi Tijs,
Mountpoints 2 heb ik verwijderd. Nadat ik de pc weer opnieuw opstartte kwam de foutmelding weer terug. De melding verwijderd via Taakbeheer. en de pc weer opnieuw opgestart. Na het opstarten een usb stick in een poort ingevoerd, Wat bestanden die op deze stick staan verwijderd en vervolgens de stick op de veilig manier verwijderd. Helaas kwam nu ook weer de foutmelding die ik weer via Taakbeheer heb verwijderd.
Gr
Hans
 
Ik heb dan even geen idee meer. Hopelijk heeft iemand nog 'verse' ideeën / tips.

Tijs.
 
Hallo Tijs,
Jammer dat je toverdoos leeg is, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Gr
Hans
 
De foutmelding die ik had en spontaan verdwenen is, is weer teruggekomen. Ik weet nu echter nog iets meer. Als ik de verkenner opstart dan is tussen Computer en Vista (C) een letterloze schijf te zien waar ik geen toegang toe heb. Het vreemde is dat ik deze letterloze schijf niet altijd zie bij het starten van de verkenner. Hoe krijg ik die weg. Zie de afbeelding. Locatie niet beschikbaar 2.JPG
 
Wat zegt Schijfbeheer daar over op zo'n moment?
En heb je van die virtuele cd/dvd speler software geïnstalleerd, zoals Daemon Tools etc.?

Tijs.
 
De software zoals jij die hierboven hebt aangeduid heb ik niet geïnstalleerd. Wel heb ik het programma Acronis True image home gebruikt. Doe ik al jaren. Hetgeen ik hier in afwijking met andere keren gedaan heb is en zogenaamde Mount image gemaakt. Deze heb ik ook weer via hetzelfde programma netjes verwijderd (Unmount image). Door deze mount image wordt er een tijdelijke plek gemaakt waar je de bestanden kunt zien waarvan je een backup gemaakt hebt.

Van schijfbeheer heb ik hieronder een afbeelding gemaakt op het moment dat het probleem zich voordoet.
Knipsel.jpg

Brengt je misschien dit alles op een idee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet wat er op staat, maar blijkbaar is dat die eerste partitie van 1,46 GB op de harde schijf die je (ook) in Schijfbeheer terug ziet.

Je zou evt. die een schijfletter kunnen geven: Erop rechtsklikken en kiezen voor "Stationsletter en paden wijzigen". Ken (bijv.) schijfletter V: er aan toe. Overigens verwacht ik niet dat het ook maar iets me je probleem te maken heeft, maar het sluit in ieder geval een mogelijke oorzaak uit.

Tijs.
 
Het toekennen van een stationsletter lukt niet bij die partitie. Ik krijg dan een venstertje met Help en als ik daarop klik de help van Microsoft over schijfbeheer. Bij de andere partities gaat het wel zoals jij het beschreven hebt. Ik zal eens chkdsk uitvoeren. Misschien is dat iets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan